Het Duitse duo Sankt Otten uit Osnabrück, dat bestaat uit: Stephan Otten - drums, synthesizers en programma's en Oliver Klemm - sologitaar, basgitaar en synthesizer, startte reeds in 1999 en bracht al diverse albums uit.
De band heeft sinds 2009 een contract met het Denovali Records label en hun CD/2LP "Messias Maschine" is de eerste, die in 2013 via dit label is verschenen.
Tussen 2013 en 2015 verscheen er een trilogie van de band, bestaande uit de albums "Gottes Synthesizer, Sequeencer Liebe", "Messias Maschine" en "Engtanz Depression" ("Close Dance Depression").
Hun tiende album, dat eind september 2016 uit kwam, was een samenwerkingsverband met gitarist Hellmut Neidhardt en heet "Männerfreundschaften Und Metaphysik" en werd, ook deze keer, door het Denovali Records label uitgebracht en op 25 mei 2018 verscheen hun album "Zwischen Demut Und Disco", waarop 9 nummers staan, via Denovali Records op de markt als CD, 2LP en als digitale download en verder is vermeldenswaardig, dat drum legende Jaki Liebezeit (Can), die op 22 januari 2017 overleed, in 1 nummer te horen is.
Op 31 juli 2020 verscheen hun album "Lieder Für Geometrische Stunden", dat 8 nummers bevat, als LP in een beperkte oplage op rood vinyl, als CD en als digitale download via Denovali Records en op 25 maart 2022 bracht Denovali Records hun album "Symmetrie Und Wahnsinn" uit, waarop 8 nummers staan, als LP in een beperkte oplage van 250 stuks op wit vinyl, als CD en als digitale download en op dit album wordt het duo bijgestaan door Dirk Pellmann, die op de eerste 2 nummers de drums voor zijn rekening neemt.
Het album begint met "Hymne Der Melancholischen Programmierer", waarin Sankt Otten een heerlijk uptempo melodisch nummer met een terugkerend dansbaar ritme speelt, dat invloeden van krautrock heeft en dit wordt gevolgd door "Die Glücklichen Unglücklichen", een uitstekende mix van elektro en krautrock met een gemiddeld tempo en een dansbaar ritme.
Daarna volgen "Sei Symmetrisch Zu Mir", een geweldig nummer met een niet al te hoog tempo, een terugkerend ritme en symfonische invloeden en "Die Ordnung Des Lärms", een schitterend elektronisch nummer, dat vrij rustig begint en een terugkerend ritme heeft, dat halverwege verandert in een stuk elektro met een dansbaar terugkerend ritme en melodische invloeden, om enkele minuten voor het einde van het nummer in een enigszins triest klinkend stukje te veranderen.
In "Luftspiegelung Der Sentimentalitäten" schotelt Sankt Otten me een lekker in het gehoor klinkend elektronisch nummer met een terugkerend ritme in een gemiddeld tempo voor, dat melodische en krautrock invloeden heeft en in "In Der Endlosschleife" krijg ik een prachtig melodisch nummer te horen, dat een vrij rustig tempo heeft.
Verder volgen "Angekommen In Der Letzten Reihe", een schitterend krautrock nummer met een terugkerend ritme en een gemiddeld tempo, dat zeer dansbaar is en "Bis Das Helle Licht Uns Holt", een fantastisch krautrock nummer met een terugkerend dansbaar ritme en een gemiddeld tempo en invloeden van de muziek van Kraftwerk.
"Symmetrie Und Wahnsinn" van Sankt Otten is net als vorige uitgaves weer een verrukkelijke plaat, die puike elektronische muziek en krautrock bevat en ik kan iedere liefhebber van deze muziekstijlen deze schijf dan ook zeer aanraden.(luister naar enkele nummers van dit album via de bandcamp link onder de recensie)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten