zondag 23 september 2018

Review: Bad Sav - Bad Sav (Occultation Records / Fishrider Records, 2018) (Pop)

Hope Roberson - zang en sologitaar en Lucinda King - basgitaar en zang (beide van Death And The Maiden) hebben samen met de sologitarist van Shiftin Sands, Mike McLeod, die hier drums speelt een album uitgebracht, dat net als de band "Bad Sav" heet.
De band, die in 2010 te Dunedin, Nieuw Zeeland opgericht werd, heeft 10 nummers opgenomen, die op 21 september 2018 via Occultation Records / Fishrider Records op LP, CD en als digitale download uitgebracht zijn.

Het album start met "Parker" en hierin hoor ik de band een prachtige mix van pop en new wave maken, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt, waarna "Dinner Man" volgt en ik een uitstekend instrumentaal rock nummer in een gemiddeld tempo hoor spelen, dat een aangenaam ritme heeft.
Daarna zet de band me "Buy Somrthing New" voor en ik weer een prima mix van pop en new wave hoor, die aanzet tot dansen en gevolgd wordt door "Labradoodle", een swingende poprock song met new wave invloeden en een melodisch ritme.
Dan speelt Bad Savt "Pets" en brengt een heerlijke pop song ten gehore, die in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt, waarna "TV Theme Tune" volgt en de band met trakteerd op een schitterende licht psychedelische pop song.
In "Twilight Zone" zet de band me een schitterende, vrij zware, rustige pop song voor en in "Driest Dust" krijg ik een lekker in het gehoor klinkend melodisch instrumentaal nummer voorgeschoteld.
Dan hoor ik "Seven In A Row", eveneens een schitterend melodisch instrumentaal nummer met new wave invloeden en "Hen's Teeth", een swingende aanstekelijke uptempo poprock song met een melodisch ritme.

"Bad Sav" van Bad Sav is een uitstekende album, dat 10 prima nummers bevat, waar ik met plezier naar geluisterd heb en ik kan, deze schijf dan ook aanbevelen aan een ieder, die van de betere pop muziek houdt.(luister naar dit album via de bandcamp lonk onder de recensie)

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten