maandag 12 juli 2021

Review: 71319 - Live At Monfori Manor (Blood Fish Records, 2021) (Folk / Pop)

71319 uit Providence, Rhode Island, Amerika, bestaat uit: Valerie Gracious - piano en zang, Steve Unruh - akoestische gitaar, viool, dwarsfluit, kalimba, percussie, effecten en zang en Phideaux Xavier - akoestische gitaar, basgitaar elektrische piano en zang.
Hun album "Live At Monfori Manor" werd 13 juli 2019 opgenomen en bevat 16 nummers, die op een 2CD zijn uitgebracht via Blood Fish Records.

CD 1 bevat 7 nummers en begint met "Learn To Love Rain", waarin 71319 een prachtige rustige folk song met minimale begeleiding speelt en dit wordt gevolgd door "Twilight In India", een schitterende song, die invloeden van folk en pop heeft en in een niet al te hoog tempo wordt gespeeld, dat halverwege meer snelheid krijgt een aanstekelijk ritme bevat, om na enkele minuten terug te keren naar het rustige tempo.
Daarna volgen "Violin Raga --> Focus", een uitstekende rustig nummer, dat op viool gespeeld wordt, om na een minuut over te gaan in een gesproken stuk, dat tegen het einde verandert in een heftig stukje gitaarspel, dat doorloopt in "Something In Heaven Bleeds", een geweldige rock song met tempowisselingen en Spaanse gitaar  invloeden en "The Lawn Chair Song", een lekker in het gehoor klinkende pop song, die in een gemiddeld tempo wordt gespeeld en me aan de muziek van Simon & Garfunkel  doet denken en progressieve rock invloeden heeft.
In "Two Little Awakenings", dat bijna 19 minuten duurt, zet 71319 me een prima pop song in een gemiddeld tempo voor, die tempowisselingen en invloeden van folk heeft en in laatste nummer, "Luxury Denial", krijg ik een fantastische swingende song te horen, die een aanstekelijk dansbaar ritme en tempowisselingen bevat en lichte invloeden van progressieve rock heeft.
CD 2 start met "The Error Lives On", waarin 71319 een heerlijke rustige licht progressieve folk song ten gehore brengt, die een aanstekelijk ritme heeft en deze wordt  gevolgd door "Candybrain --> The Sleepers Wake", een uitstekende mix van folk en pop, die in een vrij langzaam rempo wordt gespeeld en door het vioolspel enigszins triest klinkt en dit loopt over in "Darkness At Noon", een mooie rustige folk song, die subtiele tempowisselingen heeft.
Dan volgen "One Star", een swingende uptempo song, die aanzet tot dansen, "Inspecting The Spoils", een rustige song, waarin Valerie zichzelf op piano begeleid en "You And Me Against A World Of Pain", een prima folk song met een niet al te hoog tempo.
Verder hoor ik "A Curse Of Miracles", een song in een gemiddeld tempo, die een aanstekelijk ritme heeft, "The Doctrine Of Eternal Ice (II)", een bijna 10 minuten durende song, die in een gemiddeld tempo wordt gespeeld, enkele tempowisselingen en een aanstekelijk ritme heeft en "Infinite Supply", een verrukkelijke song met een gemiddeld tempo, die enkele subtiele tempowisselingen heeft.

"Live At Monfori Manor" van 71319 is een schitterende live 2CD, die vol staat met puike pop en folk songs en ik raad liefhebbers van deze genres deze schijf dan ook van harte aan.(luister naar dit album via de bandcamp link onder de recensie)