maandag 22 april 2024

Review: A Treehouse Wait - Kaleidoscope (Volkoren, 2024) (Pop)

A Treehouse Wait uit Stockholm, Zweden bestaat uit: Jenny Gajicki (Wahlström) - zang en Emil Sydhage - alle instrumenten.
Het duo bracht hun debuut uit met de CD EP "Untitled", die in 2011 in eigen beheer verscheen en gevolgd werd door "Never The Same" (CD EP, 2012, eigen beheer), "Waves" (CD EP, 2015, eigen beheer) en "Interlude" (CD album, 2016, Volkoren) en op 24 mei 2024 verschijnt hun album "Kaleidoscope", dat 9 nummers bevat, als CD en als digitale download via Volkoren.
Op "Kaleidoscope" spelen de volgende muzikanten mee: Oscar Uggla - drums en percussie (track 1, 3 en 7), Emil Eriksson - synthesizer (track 1), basgitaar (track 3, 5 en 8), Ted Hector - synthesizer (track 3), Elin Sydhage - achtergrondzang (track 5) en Hanna Ekström - snaren (track 7 en 8).

Het album start met "Wait For You", waarin A Treehouse Wait een mooie vrij rustige pop song met een aanstekelijk ritme ten gehore brengt, die lichte melodische elementen bevat en gevolgd wordt door "The Edge", een pop song met een gemiddeld tempo, een aanstekelijk dansbaar ritme en dance invloeden en "Pick Me Up", een prima pop song met een niet al te hoog tempo en een terugkerend ritme, dat tot beweging aanzet.
Daarna volgen het als single verschenen "Iccy", een uitstekende pop song met een gemiddeld tempo en dance invloeden, "Trouble", een prachtige song met een gemiddeld tempo en een aanstekelijk dansbaar ritme en "Itaot", een lekker in het gehoor klinkende song met een dansbaar ritme.
In het titel nummer "Kaleidoscope" zet A Treehouse Wait me een song met een gemiddeld tempo en een terugkerend dansbaar ritme voor (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie), in "All Of Me" krijg ik nogmaals zo'n zelfde soort soort te horen en in "Not Scared Of The Dark" laat het duo me genieten van een puike trage song, die een trieste ondertoon heeft.

"Kaleidoscope" van A Treehouse Wait staat vol mooie pop songs, die hoofdzakelijk een gemiddeld tempo bevatten en veelal hetzelfde klinken, waardoor de nummers op het album naar mijn mening iets te weinig variatie hebben, met uitzondering van "Not Scared Of The Dark" dat ik dan ook het beste nummer van het album vind, maar desondanks raad ik liefhebbers van de betere pop toch aan deze schijf eens te gaan beluisteren en zelf hun oordeel hierover te vellen, want deze is zeker niet slecht.