zondag 18 september 2022

Review: Fabienne Delsol - No Time For Sorrows / Between You And Me / On My Mind / Four (Damaged Goods Records, 2022) (60's Pop)

Zangeres Fabienne Delsol uit Frankrijk, verhuisde in 1966 naar Londen, Engeland en sloot zich aan bij de band The Bristols.
Na 2 albums, enkele singles en diverse tournees door Europa ging de band uit elkaar en besloot Fabienne solo verder te gaan, wat in 2004 resulteerde in het CD album "No Time For Sorrows", dat via Damaged Goods Records verscheen.
Deze werd gevolgd door de albums "Between You And Me" (2007), "On My Mind" (2010) en "Four" (2019), die alle drie via dit zelfde label als CD's werden uitgebracht.
Damaged Goods Records bracht deze 4 albums op 9 september 2022 tegelijk opnieuw uit en deze keer zijn ze als LP in een beperkte oplage op wit vinyl verschenen.
Totaal bevatten de albums samen 50 nummers, waarvan er 13 op "No Time For Sorrows" staan, 14 op "Between You And Me", 12 op "On My Mind" en 11 op "Four".
Ik zal van elk van de albums enkele nummers beschrijven, om zo een indruk van de muziek van de albums weer te geven.

In "I'll Wait For You" (No Time For Sorrows) laat Fabienne Delsol me genieten van een heerlijke dansbare, op jaren 60 geïnspireerde, pop song met een gemiddeld tempo, die een aanstekelijk ritme heeft, in "Give Me Time" zet ze me een schitterende swingende uptempo beat song voor, die in de jaren 60 gemaakt had kunnen zijn en in "Never Learn To Cry" krijg ik een prachtige vrij rustige pop song te horen, die aanzet tot schuifelen.
De 3 nummers van "Between You And Me" zijn: "Mr Mystery", een heerlijke beat song met een gemiddeld tempo en een aanstekelijk dansbaar ritme, dat lichte surf invloeden heeft, "Loot" een fantastische uptempo mix van garagerock en pop, die swingt en jaren 60 invloeden bevat en "That's The Way You Do It", een swingende uptempo song met een aanstekelijk ritme, die heerlijk gitaarspel bevat.
Van "On My Mind" zijn dat: het titel nummer "On My Mind", een verrukkelijke licht psychedelische song met een niet al te hoog tempo, "I Feel So Blue", een lekkere swingende zestiger jaren beat song, die een aanstekelijk dansbaar ritme heeft en "And I Have Learn't How To Dream", een schitterende rustige pop song met een aanstekelijk ritme, waarop je lekker kan weg zwijmelen.
De nummers van "Four" zijn: "Ladder", een swingende uptempo rock song met een terugkerend ritme (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie), "When I Wake", een geweldige psychedelische pop song met een gemiddeld tempo en "J'ai Fait De Lui Un Reve", een mooie rustige pop song, die een aangenaam ritme heeft.

De 4 albums van Fabienne Delsol staan vol op jaren 60 geïnspireerde muziek, die klinken alsof ze ook in die periode gemaakt zijn en ik heb daar dan ook zeer van genoten, waardoor ik elke liefhebber van die tijd deze schijven sterk kan aanraden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten