maandag 25 mei 2015

Review: The Baron Four - Walking Out (State Records, 2015) (Garagerock)

The Baron Four werd in september 2012 opgericht en bestaat na enige bezettingswisselingen uit: Troy Lowin-Green - sologitaar, Mike Whittaker - zang en basgitaar, Joe Eakins - slaggitaar en Mole Brooks - drums.
De band bracht in april 2013 hun gelimiteerde debuut 7" vinyl single "Yes I Do" / "Girl" via State Records uit, die in november 2014 gevolgd werd door "5 To 4" / "She Said Yeah", die via Groovy Records verscheen, waarna in december 2014 hun debuut LP "Out Of The Wild Come...", die mono is opgenomen, in een beperkte oplage werd uitgebracht door Soundflat Records.
Hun nieuwe 7" vinyl single "Walking Out" / "Can't Find My Way" werd in februari 2015 in The Ponswood Hit Factory opgenomen en wordt eind juni 2015, net als hun debuut single, via State Records uitgebracht in een beperkte oplage van 500 stuks.

De A-kant "Walking Out" is een fantastische swingende uptempo garagerock song, die me lichtelijk aan de muziek van The Animals (uit hun begin periode) doet denken, waardoor ik onmogelijk stil kan blijven zitten en de rauwe zang van Mike Whittaker klinkt in dit nummer dan ook geweldig.
In "Can't Find My Way" krijg ik een nummer te horen, dat weliswaar een stuk rustiger is, maar waarin de band me toch een geweldige garagerock song weet voor te schotelen, die me terug doet verlangen naar begin jaren 60, toen alles nog ongecompliceerd was.

The Baron Four heeft met de single "Walking Out" / "Can't Find My Way" weer een schitterend stukje muziek afgeleverd en ik kan elke garagerock liefhebber dan ook aanraden, deze single eens te gaan beluisteren en net als ik tot dezelfde conclusie te komen: Geweldig!!! (luister naar de teaser van de single via de soundcloud link onder de recensie)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten