zondag 9 mei 2021

Review: Supervoid - The Giant Nothing (Subsound Records, 2021) (Avant Garde)

Supervoid uit Italië is een nieuw internationaal collectief, dat bestaat uit: Jacopo Pierazzuoli (Italië) -drums en percussie, Eraldo Bernocchi (Italië) - bariton gitaar, Xabier Iriondo (Japan) - sologitaar geluiden en Shahi Baaja en Jo Quail (Engeland) - cello.
De band brent op 7 mei 2021 hun debuut album "The Giant Nothing" uit, waarop 7 nummers staan, als LP via Subsound Records.

Het album begint met "1.8 Billion Light Year Structure", waarin de band een schitterend eentonig uptempo stuk muziek met een terugkerend ritme speelt, dat halverwege over gaat in een rustig tempo en invloeden van avant garde en new age heeft, dat na korte tijd verandert in een stuk progressieve rock met een terugkerend ritme en dit wordt gevolgd door "A Cold Spot", een geweldig avant garde uptempo nummer, dat tegen het einde in een rustig tempo over gaat en swingt als een trein.
Daarna volgen "Eridanus - The Biggest Thing", een heerlijk uptempo rock nummer met een licht hypnotiserend terugkerend ritme en hardrock invloeden en "The Acceleration Of The Universe", een fantastisch zwaar duister klinkend avant garde nummer, dat in een gemiddeld tempo wordt gespeeld en bij tijd en wijle swingt.
In "The Dark Flow" schotelt Supervoid me een verrukkelijk zwaar rustig nummer voor, dat een aanstekelijk ritme en invloeden van soundscapes heeft, in "A Rip In The Fabric Of Space" krijg ik opnieuw een zwaar stuk muziek voorgezet, dat een post-apocalyptische sfeer oproept en invloeden van heavy rock en soundscapes heeft en in "The Largest Structure Ever Found By Humanity" laat de band me genieten van een prachtig rustig post-rock nummer met melodische invloeden.

"The Giant Nothing" van Supervoid is een uitstekende plaat met invloeden van avant garde, post-rock, hardrock en new age, waar ik zeer van genoten heb en ik kan elke liefhebber van 1 of meer van deze muzieksoorten aanraden om eens deze schijf te gaan luisteren, om misschien wel tot dezelfde conclusie te komen als ik.(luister naar dit album via de bandcamp link onder de recensie)