maandag 27 juni 2022

Review: Brut Oss - Brut Oss (Orzorock Music, 2022) (Rock)

Brut Oss uit Piacenza, Italië werd in 2019 opgericht en bestaat uit: Federico J Re – drums en achtergrondzang, Riccardo Tosoni – basgitaar, achtergrondzang, loops en percussie, Pier Primo Zanzagni – sologitaar en Andrea Rebecchi - sologitaar en zang.
Op 30 juli 2021 verscheen hun debuut EP "How To Waste Your Time Broiling Bones" via Orzorock Music en op 15 april 2022 bracht dit label hun debuut album "Brut Oss",  dat 6 nummers bevat, als CD uit en hierop speelt gastmuzikant Francesco Calabretta sologitaar op 1 nummer.

Het album begint met "ON/OFF" waarin Brut Oss een heerlijke stevige uptempo hardrock song met een aanstekelijk terugkerend ritme ten gehore brengt en deze wordt gevolgd door "Radio Alone", een geweldig rock nummer met een aanstekelijk terugkerend ritme en een gemiddeld tempo, die voorzien is van een gesproken tekst.
Daarna volgen "Mouse & Lion" (met Francesco Calabretta), een swingende uptempo rock song, die aanzet tot dansen en "Run Away From This Town", een fantastische song met een gemiddeld tempo en een licht psychedelisch hypnotiserend ritme, die swingt.
In "How to Waste Your Time Broiling Bones" laat Brut Oss me genieten van een uitstekende rock song, die een vervolg lijkt van het vorige nummer en ook dit nummer zet aan tot dansen en in "Climb With Me" krijg ik een schitterende song met een gemiddeld tempo voorgeschoteld, die een hypnotiserend terugkerend ritme heeft, dat me in een lichte trance brengt en iets voor het einde tijdelijk in een trager tempo over gaat.

"Brut Oss" van Brut Oss is een puike CD, die vol lekker in het gehoor klinkende rock nummers staat, waar ik erg van genoten heb en ik raad iedere liefhebber van de betere rock deze schijf dan ook zeer aan.(luister naar dit album via de bandcamp link onder de recensie)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten