maandag 27 juni 2022

Review: Somnus Throne - Nemesis Later (Heavy Psych Sounds, 2022) (Stoner)

Somnus Throne uit Los Angeles, Amerika werd in 2016 opgericht bestaat uit: Matt Davis - drums, Ansel Bretz - basgitaar en Evan - zang en sologitaar.
De band bracht op 24 september 2021 hun debuut album "Somnus Throne" via Burning World Records uit, als LP op marmer kleurig vinyl, als LP op blauw, wit en zwart gespetterd vinyl, als CD en als digitale download en deze wordt op 3 juni 2022 gevolgd door "Nemesis Later", die via Heavy Psych Sounds verschijnt, als test persing LP in een beperkte oplage van 15 stuks op zwart vinyl, als LP in een beperkte oplage van 100 stuks op doorzichtig geel met neon roze en zwart gespetterd vinyl, als LP in een beperkte oplage van 400 stuks op neon paars vinyl, als LP op zwart vinyl, als CD en als digitaal album.

Het album, dat 6 nummers bevat, begint met "Snake Eyes", waarin Somnus Throne een stevige uptempo stoner song met een terugkerend ritme speelt, die subtiele tempowisselingen heeft en gevolgd wordt door "Lacquer Bones", een trage rock song, die na enkele minuten iets meer snelheid krijgt, om tegen het einde terug in het langzame tempo terug te keren.
Daarna volgen "Dice And Scarecrow", een stevig nummer met een gemiddeld tempo en terugkerend ritme, dat lichte acid rock invloeden bevat en "L-Dopatryptamine" een heerlijke rock song met een gemiddeld tempo en een terugkerend licht hypnotiserend ritme, die halverwege meer snelheid krijgt.
In "Rubber Tramp" zet Somnus Throne me een uitstekende mix van psychedelische rock en stoner voor, die in een gemiddeld tempo wordt gespeeld en halverwege in een iets hoger tempo over gaat en in "Calm Is The Devil" krijg ik een mooi rustig startend nummer te horen, dat na in iets meer dan 1 minuut stevig wordt, waarbij de muziek stoner invloeden bevat en tempowisselingen heeft, die tussen stevig en rustig schommelen.

"Nemesis Later" van Somnus Throne is een plaat, die stevige muziek en terugkerende ritmes met invloeden van stoner bevat en ik raad elke liefhebber van deze muzieksoort deze schijf dan ook van harte aan.(luister naar dit album via de bandcamp link onder de recensie)