maandag 8 februari 2016

Review: Night Knight - God Is A Motherfucker (Inner Ear Records, 2016) (Pop)

Het nieuwe project van Planet Of Zeus drummer Serefeim Giannakopoulos, die één van de meest actieve muzikanten in Griekenland is, heet Night Knight.
De andere leden in dit project zijn: Minas Liakos (Fingers Crossed, TFATFY) - sologitaar, Stelios Provis (Planet Of Zeus) - basgitaar en Manolis Giannikios (Whereswilder) - drums, die live mee optreden.
De opnamen voor zijn debuut album startte toen Serefeim in augustus 2014 besloot, zichzelf in de Unreal Studio op te sluiten om nummers te gaan opnemen.
Het resultaat is de CD, LP, digitale download "God Is A Motherfucker", die uit 11 nummers bestaat, een mix is van diverse muziekstijlen en op 29 januari 2016 door het Inner Ear Records label is uitgebracht.

Het album, waarop Serefeim alle instrumenten speelt, begint met "Born Again", waarin hij me een stevige uptempo rock song voorschotelt, waarin de zang licht psychedelisch klinkt en de muziek aanzet tot dansen en dit nummer wordt gevolgd door "Turned Back Blues", een heerlijke swingende pop song met invloeden van jaren 80 pop. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Daarna hoor ik "Us" en daarin laat Serefeim me genieten van een erg mooie rustige pop song, waarna "Between My Legs" volgt en ik een lekker in het gehoor klinkende pop song voorgezet krijg, die een licht hypnotiserend ritme bevat.
Dan volgt "Crystal Rivers", waarin ik opnieuw een schitterende rustige pop song te horen krijg, gevolgd door "The Story Of A Fool", een uitstekende pop  song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt.
In de titelsong "God Is A Motherfucker" krijg ik een fantastische licht hypnotiserende song voorgezet, waarin diverse subtiele tempowisselingen zitten en de zang soms heftig is en in "Hang Me Out To Dry" laat hij me opnieuw zo'n prachtige rustige song horen.
Het volgende nummer heet "Turn Back Time" schotelt hij me een rustig startende pop song voor, die al snel over gaat in een hoger gespeeld tempo en dan krijg ik een verrukkelijke aanstekelijke en dansbare swingende song te horen, waarbij stil zitten geen optie is.
Vervolgens hoor ik "Nadia" en ook daarin start de muziek in een niet al te hoog tempo, maar wordt geleidelijk iets sneller, waardoor ik een uitstekende pop song te horen krijg, die een aanstekelijk ritme bevat en in het laatste nummer "Set It On Fire" laat Serefeim me ook nu weer een lekker in het gehoor klinkende pop song horen, die goed dansbaar is.

"God Is A Motherfucker" van Night Knight bevat 11 prima songs, die je minstens een keer gehoord moet hebben en ik elke liefhebber van de betere pop dan ook kan aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten