zondag 15 april 2018

Review: The Magic City Trio - Amerikana Arkana (Kailua Recordings, 2018) (Country Pop)

The Magic City Trio is een Britse band uit Londen, die bestaat uit: Frank Sweeney - sologitaar, zang en viool, Annie Holder - gitaar, zang en harp, Adi Staempfli - basgitaar en zang en Charlotte Burke - drums en percussie.
Op 20 april 2018 verschijnt hun debuut album "Amerikana Arkana" via het Kailua Recording label op CD en als deluxe editie in een beperkte oplage op LP + CD + een 16 pagina's tellend boekje, nadat de band eerder een EP had uitgebracht.
De band wordt op het album bijgestaan door: Johnny Butten - banjo en verder door: Eddie Dunlap - pedal steel gitaar, DJ Magic85 - trompet, ZuzieFrigvik - fuzz gitaar, Jon Hunter - trompet, Jonathan Holder - piano en mellotron, Richard Hylton - percussie, Ruth Holder - zang en Peter Forde - zang.

Het album, dat 10 nummers bevat, start met "Black Dog Following Me", waarin ik een lekker in het gehoor klinkende orkestrale poprock song te horen krijg, die een aanstekelijk dansbaar ritme heeft (luister naar dit nummer via de amazingtunes link onder de recensie) en gevolgd wordt door "Cousins' War", een heerlijke swingende mix van country en pop, die in een opgewekt uptempo gespeeld wordt en daarbij is stil zitten geen optie.
Daarna volgt "Trav'ler", eveneens een uitstekende swingende uptempo song, waarbij het onmogelijk is stil te blijven zitten en deze heeft invloeden van Americana en wordt gevolgd door "Dust Of Mars", een mooie pop song, die in een gemiddeld tempo wordt gespeeld, western invloeden heeft en gewoon lekker klinkt
In "Goodbye My Friend" speelt The Magic City Trio een country song in de stijl van hun Amerikaanse voorbeelden en daarin maakt de band ook gebruik van de Hawaii gitaar en in "Oliver Curtis Perry Part 1"schotelt de band me een geweldige swingende hill-billy song voor, waarbij ik opnieuw in beweging kom.
Dan volgt "22", een prima uptempo country song, die me aan de muziek van Johnny Cash en June Carter doet denken, waarna de band me "Down In The Willow Garden" voorzet en ik een mooie rustige country song te horen krijg.
Vervolgens schotelt de band me "A Prayer For Hope And Happy Times" voor, een schitterende country song, waarbij ik het idee krijg naar een song van Johnny Cash te luisteren en deze wordt gevolgd door "Sun Comes Shining Through", een opgewekt klinkende swingende jaren 50 gerelateerde song met country invloeden.

"Amerikana Arkana" van The Magic City Trio staat vol swingende muziek en is een uitstekend debuut van deze band, waardoor ik deze schijf iedere liefhebber van country kan aanraden.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten