zondag 13 januari 2019

Review: The Post Lovers - The Post Lovers (Inner Ear Records, 2018) (Pop)

Post Lovers is het solo project van Eleni Karageorgou uit Athene, Griekenland, die sinds 1997 in de muziek scene actief is.
Ze speelde in de periode 2014-2015 in de band Household (Athene) en bracht in die periode ook haar eerste EP uit.
Haar officiële debuut single, die ze onder de naam The Post Lovers maakte, was "Melbourne"/"Going Anyway”, die 1 augustus 2017 in een beprkte oplage op 7" vinyl uitkwam, via het speciale project van Inner Ear Records, getiteld “A Distant Victory Singles Club” en tevens is de single als digitale download uitgebracht.
Op 10 december 2018 verscheen haar debuut album met gelijknamige titel via Inner Ear Records op zowel zwart als groen vinyl en als digitale download.
De muzikanten, die op dit album mee spelen zijn: Nikos Tselios – sologitaar en zang, Stavros Georgiopoulos – basgitaar en zang, Danae Eco – keyboards, percussie en zang en Danae Palaka – drums, terwijl Eleni zelf akoestische gitaar, sologitaar en keyboards speelt en zingt.

Het album, dat 13 nummers bevat, start met "Act Sister Act", een mooie rustige melodische pop song met een aanstekelijk ritme, die gevolgd wordt door "Being"
en daarin hoor ik de band een heerlijke song in een gemiddeld tempo spelen, die zeer dansbaar is.
Daarna zet de band me "Look Around" voor en krijg ik opnieuw een vrij rustige song te horen, die enkele prima tempowisselingen heeft en tegen het einde een hypnotiserend ritme krijgt, waarna de band "Tiger" ten gehore brengt en ik een prachtige melodische pop song in een gemiddeld tempo hoor.
In "On Sundays" schotelt de band me een swingende jaren 80 gerelateerde uptempo song voor, waar een aanstekelijk dansbaar ritme in zit en in "Fed Up" krijg ik een schitterende vrolijke song te horen, die diverse subtiele tempowisselingen heeft en een hoog meedein gehalte heeft.
Dan speelt The Post Lovers "Healing", een uitstekende rustige melodische song, die gevolgd wordt door "Missing Dots", een dansbare pop song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en lichte country invloeden heeft.
Vervolgens krijg ik "Not Here" te horen en hierin zet de band me een korte song voor met prima samenzang, die gevolgd wordt door "Kick Off", een geweldige swingende jaren 80 gerelateerde rock song, die invloed van Fisher Z heeft.
Verder hoor ik "To Do List", een vrij rustige melodische pop song, "Dream Session", een aanstekelijke dansbare song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en "Love Left", een lekker in het gehoor klinkende song met enkele subtiele tempowisselingen en een aanstekelijk dansbaar ritme.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)

"The Post Lovers" van The Post Lovers is een uitstekende plaat, die vol aangename, vrij rustige, dansbare pop songs staat en ik kan liefhebbers van de betere pop deze schijf dan ook van harte aanbevelen.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten