zondag 8 mei 2022

Review: Red Hot Shame - My Satellite (Shameful Records, 2022) (Pop / Rock)

Red Hot Shame uit Eureka, Californië, Amerika werd in 2017 door singer-songwriter Xeff Scolari opgericht, die samen met Steven Pitsenbarger - zang en percussie en James Terris - keyboards de band vormde en in september 2017 het album "Curiosity" uitbracht.
Het tweede album "Sounds Like" verscheen op 15 april 2021 als digitale download en deze werd op 30 juli 2021 gevolgd door de digitale single "My Satellite", waarna "Stranded" (digitaal nummer, 11 september 2021), "Waterlogged Trilogy" (digitale EP, 19 september 2021) en "My Satellite", dat op 15 april 2022 als CD en digitaal album in eigen beheer via het Shameful Records werd uitgebracht en 11 nummers bevat.
Hierop bestaat de band uit: Xeff Scolari - zang, Steven Pitsenbarger - zang en percussie, Ryan Wilson - sologitaar, Spencer Kennedy - basgitaar, Rick Fugate - drums,  James Terris - keyboards en Mark Bennet - mondharmonica.

Het album begint met "Liftoff", waarin Red Hot Shame een kort dreigend intro in een niet al te hoog tempo speelt, dat een melodisch ritme heeft en gevolgd wordt door "X.exe", een heerlijke uptempo poprock song met een aanstekelijk dansbaar terugkerend ritme en de op single verschenen titel song "My Satellite", een uitstekende pop song met subtiele tempowisselingen en een dansbaar ritme.
Daarna volgen "The Only Star", een prima song met een gemiddeld tempo, dat tempowisselingen bevat, "Solitude", een schitterende melodische song met een gemiddeld tempo, die subtiele tempowisselingen heeft en een aanstekelijk dansbaar ritme bevat en "My Shuttle", een lekker in het gehoor klinkende pop song, die invloeden van country heeft en aanzet tot dansen.
In "Stranded" zet Red Hot Shame me een geweldige swingende rock song in een gemiddeld tempo en een terugkerend ritme voor, die een licht hypnotiserende werking heeft, in "Synchronizing" krijg ik een uitstekende poprock song met een gemiddeld tempo te horen, die een dansbaar ritme heeft en bij tijd en wijle vrij stevig klinkt en in "Eject" laat de band me genieten van een swingende uptempo rock song met een aanstekelijk ritme, waarbij stil zitten niet aan de orde is.
Verder volgen "Come On, Rocket", een verrukkelijke mix van country en pop, die in een gemiddeld tempo wordt gespeeld en "Little Moon", een prachtige vrij rustige pop song met een ritme, dat uitnodigt om te schuifelen.

"My Satellite" van Red Hot Shame staat vol puike poprock songs, waarmee de band me geen moment verveeld heeft, waarbij wat mij betreft "Stranded" de uitschieter is en ik kan liefhebbers van de betere pop deze schijf dan ook van harte aanbevelen.(luister naar dit album via de bandcamp link onder de recensie)