zondag 21 januari 2024

Review: The Mourning After - Lately (Rogue Records, 2024) (Garagerock)

The Mourning After uit Sheffield, Engeland, werd in 1987 opgericht en bestaat tegenwoordig uit: Scott Cardwell - basgitaar en achtergrondzang, Stace Austin - drums, Chris Blackburn - zang en sologitaar en Lee Radforth - orgel en achtergrondzang. 
De band bracht hun debuut album cassette in 1988 uit in eigen beheer en deze werd gevolgd door de albums: "The Mourning After" (1996 LP via Mystic Beat), "Tall, Dark & Gruesome" (2014 LP en CD-r via Screaming Apple), "The 10th Century" (2017 LP, CD-r en MP3 via Heavy Soul Records), "Diggin' Your Own Grave" (7 oktober 2022 digitaal album) en "Do Your Thaang (The Weemeenit Sessions)" (2023 LP en CD via Detour Records).
Tevens bracht de band de volgende singles en EP's uit: "Do Your Thing" (1993 7" 33 toeren EP via Merry Go-Round Records), "Doin' Me In" (1994 7" single via Detour Records), "You're Lying" / "What's Goin' Down" (1995 7" single via Detour Records), "One And One Is Three" (1995 eenzijdig bespeelbare 7" 33 toeren single via For Monsters Records), "Don't Know My Name" (1995 7" single via DIG! Records), "Diggin' Your Own Grave" (1997 7" single via Twist Records), "Day Tripper" / "She Means Nothing To Me" (1999 7"single via Detour Records), "Set Me Free" (2009 7" EP via Tryptic Records), "Can Ya Feel My Pain" (2009 7" picture disc single via Detour Records), "You're On Your Own Again" (2015 7"single via Crocodile Records), "Get Wrong Off Me" (2017 7" single via Heavy Soul Records), "You're No Good" (2019 7" single via Do It Thissen Records), "Every Single Day Double E.P." (2020 2x7" EP via Do It Thissen Records), "Goodnight God Bless" (2021 7" single via Chaputa! Records), "Just Walk Away" (2021 7" single via Lost In Tyme), "She Left Me Today" (2022 7" single via Rogue Records) en deze wordt op 25 januari 2024 gevolgd door de 7" single "Lately", die in een beperkte oplage op zwart vinyl en als digitale download eveneens via dit label verschijnt.

Op de A-kant, "Lately", schotelt The Mourning After me een lekker in het gehoor klinkende uptempo rock song voor, die een aanstekelijk dansbaar ritme heeft en op de B-kant, "Quit Bazaar", laat de band me genieten van een fantastische uptempo garagerock song, die swingt als een trein en hierbij is stil zitten geen optie.(luister naar dit nummer via de bandcamp link onder de recensie)

"Lately" van The Mourning After bevat 2 puike rock songs, waarvan ik persoonlijk het garagerock nummer "Quit Bazaar" het beste van de 2 vind en ik raad iedere liefhebber van zowel garagerock als  de betere rock deze dan ook van harte aan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten