maandag 14 maart 2016

Review: The Baron Four - I Don't Mind (Get Hip Records, 2016) (Garagerock / Beat)

The Baron Four werd in september 2012 opgericht en bestaat na enige bezettingswisselingen uit: Troy Lowin-Green - sologitaar, Mike Whittaker - zang en basgitaar, Joe Eakins - slaggitaar en Mole Brooks - drums.
De band bracht in april 2013 hun gelimiteerde debuut 7" vinyl single "Yes I Do" / "Girl" via State Records uit, die in november 2014 gevolgd werd door "5 To 4" / "She Said Yeah", die via Groovy Records verscheen, waarna in december 2014 hun debuut LP "Out Of The Wild Come...", die mono is opgenomen, in een beperkte oplage werd uitgebracht door Soundflat Records.
Hun 7" vinyl single "Walking Out" / "Can't Find My Way" werd in januari 2015 in The Ponswood Hit Factory opgenomen en werd eind juni 2015, net als hun debuut single, via State Records uitgebracht in een beperkte oplage van 500 stuks, waarna de single "I Don't Mind" op 7 oktober 2015 via het Get Hip Records label verscheen in een beperkte oplage op blauw vinyl en tevens op zwart vinyl, waarbij verder vermeldenswaardig is, dat beide kanten van de single 14 februari 2015 in de Ponswood Hit Factory te Hastings, Engeland werden opgenomen op 8 sporen analoge opname apparatuur.

De A-kant, "I Don't Mind", is een lekker in het gehoor klinkende dansbare mix van garagerock en beat, waarin de band me mee terug neemt naar de jaren 60 en op de B-kant, "Things Are Getting Better", hoor ik de band een geweldige garagerock song in een gemiddeld tempo ten gehore brengen, die tegen het einde een stuk sneller wordt en ook hierin neemt The Baron Four me me terug in de tijd en waan ik me weer even terug in de jaren 60.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)

The Baron Four heeft met "I Don't Mind" en "Things Are Getting Better" weer 2 schitterende nummers gemaakt, die in de sixties gemaakt hadden kunnen zijn en ik kan ieder liefhebber van zestiger jaren muziek deze schijf dan ook van harte aanraden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten