zondag 23 september 2018

Review: The Love Coffin - Cloudlands (Bad Afro Records, 2018) (Rock)

The Love Coffin werd in 2013 te Kopenhagen, Denemarken opgericht en bestaat uit: Jonatan K. Magnussen - zang en sologitaar, Kristian Alexander - sologitaar, Lasse Christiansen - keyboards en sologitaar, Tue Einar - basgitaar en Alexander Vitus - drums, waarbij de leden uit Parijs, Frankrijk en Kopenhagen komen.
De band bracht op 30 oktober 2015 hun debuut EP "Veranda" via het Flammekaster REcords label uit als digitale download en op LP in een beperkte oplage van 500 stuks op zwart vinyl en deze werd op 3 oktober 2016 gevolgd door de EP "Buffalo Thunder", die door Flammekaster Records in samenwerking met Third Coming Records als digitale download en in een beperkte oplage van 300 stuks zwart vinyl en 200 stuks blauw vinyl werd uitgebracht.
Op 28 september 2018 verschijnt hun debuut album "Cloudlands", in een beperkte oplage van 1000 stuks, op zwart vinyl, via Bad Afro Records en deze wordt vooraf gegaan door de single "Pure", die 25 mei 2018 door Bad Afro Records werd uitgebracht, waarna op 7 september de single "Take Good Care Of Me" via dit label verscheen.
Vermeldenswaardig is verder, dat Sylvester Roepstoff als gastmuzikant op dit nummer meespeelt op bas klarinet.

Het album, dat 9 nummers bevat, begint met "Sense Of Indifference", waarin ik de band rustig hoor starten, om na korte tijd de song in een afwisselend tempo te gaan spelen, waarbij de muziek bij tijd en wijle heftig klinkt en dit nummer wordt gevolgd door de single "Pure", een heerlijke song, die in een niet al te hoog tempo start en rustig wordt opgebouwd, waarin ik een prima rock song voorgeschoteld krijg, die tegen het einde iets steviger wordt, meer snelheid krijgt en swingt.
Daarna zet de band me "Blind" voor en hoor ik een mooie, vrij rustige, pop song met enkele prima tempowisselingen en een aanstekelijk ritme, waarna ik "See Me When I Crawl" hoor en daarin speelt de band een lekker in het gehoor klinkende pop song met de nodige wisselingen, die zeer aanstekelijk is.
In "Save It All" schotelt The Love Coffin me een geweldige swingende song voor, waar een licht hypnotiserend ritme in zit en daarbij is stil zitten geen optie en in "Take Good Care Of Me" hoor ik een schitterende progressieve song met licht hypnotiserende ritmes en deze grijpt terug naar de jaren 80 post-punk periode, maar ik hoor er ook invloeden van de jaren 70 glamrock bands in en in de zang zitten overeenkomsten met die van Marc Bolan (T.Rex).(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Dan volgt "Life Is Beautiful" een uitstekende swingende mix van poprock en dance invloeden, waar diverse tempowisselingen in zitten en de titelsong "Cloudlands", een schitterende rock song, die tempowisselingen bevat, in een al te hoog tempo gespeeld wordt en lichte progressieve invloeden heeft.
Het laatste nummer heet "Concrete Foreign Shoes" en hierin speelt de band een prachtige ingetogen gezongen pop song.

"Cloudlands" van The Love Coffin is een prima plaat en staat vol vrij rustige songs, die ik sterk kan aanraden, aan liefhebbers van de betere pop.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten