maandag 16 september 2013

Review: Turn Me On Dead Man - We Are The Star People (Alternative Tentacles, 2013) (Psychedelische Rock / Stoner)

Turn Me On Dead Man is een Amerikaanse band uit San Francisco, Californië, die in 2000 werd opgericht en sinds zijn oprichting bestaat uit: Mykill Ziggy - zang en sologitaar, Kurt Statham - basgitaar, Christopher Lyman - drums en zang en Scott Shanks - sologitaar, keyboard en saxofoon.
In 2005 maakte de band hun debuut album "God Bless The Electric Freak", dat via het Alternative Tentacles label van Jello Biafra uitgebracht werd.
Het jaar er na verscheen hun volgende album, eveneens via Alternative Tentacles, getiteld "Technicolour Mother", gevolgd in 2009 door de CD "Sunshine Suicide", die op het eigen Heavydelic Records label werd uitgebracht en "We Are The Star People", uit 2013, dat weer via Alternative Tentacles verscheen, is daar de opvolger van en dit album is alleen op vinyl uitgebracht.
Op deze nieuwe LP staan 8 nummers, waarvan "Heart Of The Deaf"  de eerste is en hierin laat de band me een uitstekende mix van stoner-, hardrock en grunge horen, die ook nog eens licht psychedelisch klinkt.
Daarna krijg ik "Dreamchild" te horen en dit is een lekker klinkende rustig gespeelde psychedelische stonerrock song, die gevolgd wordt door "Deep Space Pollen", een schitterende stonerrock song, die vrij stevig en heerlijk psychedelisch klinkt. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Dan hoor ik "Missing Time", een fantastische rustige naar hardrock neigende psychedelische stonerrock song, gevolgd door "Her Majesty The Drug", waarin de band me opnieuw zo'n geweldige lekkere psychedelische rock song laat horen.
In "Let Them Eat Flowers" gaat de band verder met het spelen van hun schitterende psychedelische rock en ook dit is weer een heerlijke song, die in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt, waardoor het psychedelische effect optimaal is.
Met "Star People" krijg ik in het begin een vrij stevige stonerrock song te horen, die na een tempo wisseling over gaat in een geweldige hardrock song, voorzien van scheurend gitaarspel en in het afsluitende "Uhura" schotelt de band me een uitstekende stonerrock song voor, waarin de band het tempo langzaam op voert en de muziek licht hypnotiserend wordt.
"We Are The Star People" van Turn Me On Dead Man is een schitterende LP geworden, waar ik van begin tot einde van genoten heb en ik kan iedere recht geaarde muziekliefhebber deze LP dan ook van harte aanbevelen.




turn me on dead man - deep space pollen - YouTube
www.youtube.com/watch?v=yVAjhow4b4A

Geen opmerkingen:

Een reactie posten