maandag 2 mei 2016

Review: Gwendozilla - Gwendolesque (G.O.D. Records, 2016) (Film Muziek / Progressieve Rock)

Gwendozilla is een band uit Düsseldorf, Duitsland, die bestaat uit: Sharon - sologitaar, Andera - sologitaar en keyboards, Nina - basgitaar en Victor - drums.
In augustus 2012 bracht de band in eigen beheer hun digitale EP "Gwendolesque" uit, die in november 2014 gevolgd werd door het album "Forbidden Chamber Of Exploidelic Dreams", dat eveneens in eigen beheer digitaal werd uitgebracht.
Het G.O.D.(Garden OF Dreams) Records label heeft het album 3 april 2016 onder de naam "Gwendolesque" in een beperkte oplage van 500 stuks op vinyl uitgebracht en vermeldenswaardig is dat het hoesontwerp hand geschilderd is.

Het album bevat 11 nummers en begint met "Gwendolesque", waarin ik een langzaam gespeeld stuk sensuele muziek te horen krijg, dat in een film gebruikt had kunnen zijn en verre invloeden uit blues en surf bevat. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Daarna hoor ik de band "Lost In Rapture" spelen en ook dit nummer wordt in een niet al te hoog tempo ten gehore gebracht, terwijl de muziek dansbaar is en uit een spaghetti western had kunnen komen.
Dan zet de band me "Psycho Spank Ride" voor en hierin krijg ik een uitstekend dansbaar nummer te horen, dat disco invloeden bevat en gevolgd wordt door "Twilight Club", een schitterend psychedelisch hypnotiserend rock nummer, dat dance en funk invloeden heeft.
In "Cowgirl Catwalk" laat de band me opnieuw een lekker in het gehoor klinkend en swingend dansbaar nummer horen, dat me in beweging zet en in "Lost Stud Ranch" krijg ik een aanstekelijke mix van surf en western filmmuziek te horen.
Vervolgens zet de band me Lucy Shuffle", een heerlijke dansbare swingende song, die aan nachtclub muziek doet denken en "Dark Kitchen Dream" laat Gwendozilla me genieten van een uitstekend swingend sexy getint nummer, dat een slepend ritme heeft en enigszins mysterieus klinkt.
Verder hoor ik "Fever", waarin de band, in een licht hypnotiserend ritme, een schitterend rustig progressief rock nummer speelt, dat wordt gevolgd door "The Belly Dancer", een fantastisch swingend progressief rock nummer, waarna het laatste nummer van de plaat volgt, getiteld "Gwendolesque Part 2" en daarin hoor ik de band een geweldig langzaam gespeeld nummer ten gehore brengen, dat een slepend blues ritme en invloeden uit de surf muziek bevat.

"Gwendolesque" van Gwendozilla bevat 11 prima klinkende nummers, die ik elke liefhebber van filmmuziek en progressieve muziek kan aanraden eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten