maandag 9 mei 2016

Review: Trappist Afterland - God's Good Earth (Sunstone Records, 2016) (Psychedelische Folk)

Trappist Afterland werd in 2010 te Melbourne, Australië, opgericht door multi instrumentalist Adam Cole - zang, akoestische gitaar, bohdran, bellen, tabla, dulcitar, oud, tanpura, Beau Monochord, madoline en percussie en de band bestaat verder uit oude vrienden en sympathisanten.
Trappist Afterland maakte reeds 5 albums, waarvan "Like A Beehive ,The Hill Was Alive" digitaal werd uitgebracht door het Nieuw-Zeelandse label The Active Listener.
In augustus 2015 bracht het Sunstone Records label het album "Afterlander" uit, dat binnen 2 dagen uitverkocht was en hij ter promotie daarvan een uitgebreide tournee door Europa en Engeland maakte, in New York optrad en diverse optredens in Australië deed.
Adam speelde tevens in 2015 mee op het album "New Start" van Will Z. (ex Cosmic Trip Machine) uit België, waarop ook de vorig jaar overleden Daevid Allen (Gong) en The Book Of Am te horen waren.
Ook liggen er plannen om in 2016 een split met Stone Breath uit Amerika uit te brengen, alsmede een nieuwe LP, die "Elm And Bracken" gaat heten en eveneens via Sunstone Records zal verschijnen.
Hun LP "God's Good Earth", die in augustus 2016 in een beperkte oplage van 150 stuks op zwart vinyl via het Sunstone Records label zal verschijnen, waarvan er 50 tijdens hun tournee verkocht zullen worden, bevat 10 nummers.

Het album begint met "God Botherings Pt 1 And 2", waarin ik een prachtige licht psychedelische folk song voorgezet krijg, die in een rustig tempo gespeeld wordt, waarna "Sungirl" volgt en daarin laat de band me een uitstekende psychedelische folk song horen, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en een aanstekelijk dansbaar ritme heeft, waardoor het moeilijk is hierbij stil te blijven zitten.
Daarna brengt de band "Parasites (The Angel And The Wasp)" ten gehoren en ook hierin krijg ik een heerlijk klinkende song te horen, die enkele prima subtiele tempowisselingen bevat, waarna "Goodbye John Merrick" volgt, een aangenaam klinkende rustige song, met psychedelische invloeden.
Dan schotelt Trappist Afterland me "No More Summer Caravans" voor en hoor ik een mooie rustige folk song met invloeden van Oosterse muziek en deze wordt gevolgd door "Chosen", een schitterende licht psychedelische song met een zeer aanstekelijk ritme.
In "Sundog" hoor ik een lekker in het gehoor klinkende Oosters getinte psychedelische folk song en in "Treehouse By The Shore" laat  Trappist Afterland me genieten van een swingende folk song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt.
Vervolgens zet hij me "God Botherings Pt 3" voor en krijg ik een prachtige licht psychedelische song te horen, waarin ook nu weer Oosterse invloeden in door  klinken en in het laatste nummer, dat de titel song "God's Good Earth" is, laat hij me genieten van een fantastische rustige psychedelische folk song. (luister naar dit nummer via de soundcloud link onder de recensie)

"God's Good Earth" van Trappist Afterland bevat 10 prachtige folk songs, waarvan ik ten volle genoten heb en ik kan dit album dan ook ten zeerste aanraden aan een ieder, die van psychedelische folk houdt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten