zondag 19 april 2020

Review: Sei Still - Sei Still (Fuzz Club Records, 2010) (Krautrock)

Sei Still uit Mexico City, Mexico, bestaat uit: Lucas Martin - sologitaar en zang, Mateo Sanchez - sologitaar en zang, Andres Lupone - basgitaar en zang, Sebastian Rojas - synthesizer en orgel en Jeronimo Martin - drums.
De band, die tegenwoordig in Berlijn, Duitsland hun thuisbasis heeft, deelde het podium met onder andere: Stereolab, Kikagaku Moyo, Holy Wave, Institute, New Candys, 10 000 Russos en Lorelle Meets the Obsolete en bracht op 21 oktober 2017 het digitale nummer "OTO" via Discos Duros uit en deze werd op 26 mei 2019 gevolgd door het digitale nummer "Tácticas De Guerrilla Urbana" en op 10 april 2020 verscheen het debuut album "Sei Still" via Fuzz Club Records als LP op rood vinyl en als digitale download, dat een extra nummer bevat.

De LP, die 6 nummers bevat, start met "Blumenkriege", waarin de band een schitterende krautrock song ten gehoren brengt, die een licht hypnotiserend terugkerend ritme bevat, waarmee de band me in een lichte trance brengt en deze wordt gevolgd door "El Camino", eveneens een geweldige krautrock song met een hypnotiserend terugkerend ritme, waarbij stil zitten geen optie is.
Daarna volgen "Emisión" en ook daarin laat Sei Still me genieten van een stuk hypnotiserende muziek, dat me in beweging houdt en "Fortuna" is nogmaals zo'n fantastisch licht hypnotiserend nummer, waarmee de band me in de ban van hun muziek houdt.
In "Televisión" zet de band me opnieuw een verrukkelijk stuk krautrock voor, dat een terugkerend dansbaar hypnotiserend ritme heeft en in "Ladrón" begint de muziek rustig en psychedelisch, om na korte tijd meer snelheid te krijgen, waardoor er een uitstekend swingend stuk muziek ontstaat, dat swingt.
Het extra nummer van de digitale download is "Tácticas de Guerrilla Urbana", waarin ik iets meer dan 10 minuten mag genieten van een schitterend uptempo  krautrock nummer, dat spacerock invloeden heeft en swingt als een trein en daarbij is stil zitten dan ook niet mogelijk.

Het debuut album "Sei Still" van Sei Still staat vol verrukkelijke krautrock nummers, waarmee de band me van begin tot einde in de ban van hun muziek heeft weten te houden en ik kan dit meesterwerkje dan ook aanraden, aan een ieder, die van deze muzieksoort houdt.(luister naar dit album via de bandcamp link onder de recensie)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten