zondag 24 maart 2024

Review: For All We Know - By Design Or By Disaster (Construction Records, 2024) (Rock)

For All We Know werd in 2011 opgericht en is het project van Ruud Jolie (Within Temptation) -sologitaar, synthesizer, programmering en achtergrond zang, die samen met Wudsik - zang en schreeuwen, Kristoffer Gildenlow - basgitaar en achtergrondzang en Léo Margarit - drums en achtergrondzang de band vormt.
De band bracht in 2011 hun CD debuut album "" uit, dat in 2017 gevolgd werd door het CD album "Take Me Home", die beide via Construction Records op 9 juni 2023 op vinyl verschenen en ook hun album "By Design Or By Disaster", dat 22 maart 2024 werd uitgebracht, is via dit label als LP in een beperkte oplage van stuks op 180 gram wit paars blauw vinyl, als LP in een beperkte oplage van stuks op 180 gram wit rood vinyl, als LP op zwart vinyl, als CD en als digitale download en dit album is vooraf gegaan door de singles "Lifeline" en "The Future That Came Too Soon".

Het album, dat 11 nummers bevat, start met "Forced To Be Free", waarin For All We Know een lekker in het gehoor klinkende uptempo symfonische song met een gemiddeld tempo speelt, die tempowisselingen bevat en dit nummer wordt gevolgd door de single "Lifeline", een schitterende aanstekelijke uptempo rock song met wisselende ritmes (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en "This Hell We Know", een melodische rock song met afwisselende tempo's en een aanstekelijk ritme, die hier en daar lichte heavy rock zang invloeden bevat.
Daarna volgen het op single verschenen "The Future That Came Too Soon", een puike uptempo song met een aanstekelijk ritme en melodische invloeden, "All We Did Was Hide", een verrukkelijke melodische song met een niet al te hoog tempo en aan ritme, dat tot schuifelen aanzet en "Hush", een mooie rustige melodische song met afwisselende tempo's.
In "Remind Me To Forget You" zet For All We Know me een fantastische rock song voor, die met hoge snelheid begint, maar al snel in een langzamer tempo over gaat en ik een rustige pop song te horen krijg, die tempowisselingen bevat, in "Flaws" hoor ik de band een uitstekende progressieve rock song met een gemiddeld tempo, melodische invloeden en een terugkerend ritme en in "Guide Me In Getting Lost" hoor ik de band een vrij rustige pop song spelen, die tempowisselingen heeft.
Verder volgen "Ghosts Of Summer's Past", een song met een gemiddeld tempo, een aanstekelijk ritme en tempowisselingen en "Goodbye", waarin Marco Kuypers de band op piano begeleidt en ik een prachtig rustig nummer te horen krijg, dat tempowisselingen heeft en tot beweging aanzet.

"By Design Or By Disaster" van For All We Know is een puike plaat met mooie melodische rock songs, waar ik erg van genoten heb en ik raad elke liefhebber van de betere pop en rock deze schijf dan ook van harte aan.