maandag 11 april 2016

Review: The Neighbourhood Strange - The Neighbourhood Strange (LSD Records, 2016) (Garagerock)

The Neighbourhood Strange werd in 2015 te Salisbury, Engeland opgericht en bestaat uit: Marcus - zang en sologitaar, Mark - sologitaar, The Dazman - basgitaar, Bob - orgel en Will - drums.
In hun korte bestaan trad de band al meer dan honderd keer op en stond op het podium met onder andere de Californische band Carlton Melton, terwijl hun debuut single, "I've Got It All", die in maart 2015 verscheen, door Steve Lamacq van BBC 6 werd gedraaid.
Hun nieuwe single heet "The Neighbourhood Strange" en is in februari 2016 door het LSD Records label uitgebracht.

"The Neighbourhood Strange" is de A-kant van de single en daarin hoor ik de band een schitterende licht psychedelische garagerock song spelen, die swingt als een trein en associaties bij me oproept met de muziek uit de begin jaren 60.(luister naar dit nummer via de soundcloud link onder de recensie)
Op de B-kant zet de band me "Wytches Sky" voor, waarin ik bijna 4 minuten mag genieten van een song, waarin de zang me aan die van Iggy Pop doet denken en ook de fantastische muziek zit in die stijl.

De single "The Neighbourhood Strange" van The Neighbourhood Strange, bevat 2 verrukkelijke nummers, die er om schreeuwen gedraaid te worden en ik kan iedere liefhebber van 60er en 70er jaren muziek deze schijf dan ook ten zeerste aanraden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten