maandag 26 september 2016

Review: The Orange Drop - Stoned In Love (Mega Dodo Records, 2016) (Psychedelische Pop)

The Orange Drop werd in Philadelphia, Amerika, opgericht en bestaat uit: Marc-Andre Basile - zang en sologitaar, Peter Stanko -  sologitaar, Matt Calhoun - basgitaar en Anthony Bove - drums.
De band liet zich muzikaal sterk inspireren door de dromerige psychedelische muziek en acid rock van eind jaren 60 en tevens vertoont hun muziek duidelijke  overeenkomsten met die uit Californië uit die periode.
Op 4 november 2016 verschijnt hun album "Stoned In Love" via het Mega Dodo Records label in een zeer beperkte oplage van 250 stuks op oranje vinyl op LP, maar ook zal het album op CD worden uitgebracht.

Het album, dat 9 nummers bevat, start met "Juniper Pearl", waarin ik een prachtige rustige licht psychedelische pop song met dromerige zang te horen krijg, die gevolgd wordt door "The Curse Of Kukaku", eveneens een schitterende rustige psychedelische pop song, die na enkele minuten, na een zeer psychedelisch stuk, verandert in een progressieve rock song.
Daarna zet de band me "Make It Her, Forever" voor en hierin laat de band me genieten van een fantastische hypnotiserende psychedelische song, waardoor ik in hogere sferen terecht kom en ook dit nummer wordt in een niet al te hoog tempo gespeeld, waarna ik een cover van een Pink Floyd nummer hoor, getiteld "Julia Dream" en deze uitstekende uitvoering klinkt me als muziek in de oren.
Dan volgt het zeer psychedelische "Substance D', dat iets meer dan een minuut duurt en gevolgd wordt door "J'Admets", een lekker in het gehoor klinkende licht psychedelische pop song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt.
In "Hey Man" schotelt The Orange Drop me een aanstekelijke pop song voor, die een dansbaar ritme heeft (luister naar dit nummer via de bandcamp link onder de recensie) en in "Part 2" krijg ik een prachtig swingend instrumentaal stukje poprock voorgezet.
Het laatste nummer heet "If You Feel It" en daarin speelt de band een heerlijk swingend progressief rock nummer, waarin enkele prima tempowisselingen zitten.

"Stoned In Love" van The Orange Drop bevat 9 schitterende nummers, waar ik van begin tot einde van genoten heb en ik kan deze schijf dan ook aanbevelen aan iedere liefhebber van psychedelische muziek en de betere pop.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten