maandag 19 juni 2017

Review: Gospelbeach - Another Summer Of Love (Alive Natural Sound, 2017) (Pop)

Gospelbeach werd te Los Angeles, Californië, Amerika, in 2014 door Brent Rademaker - zang en sologitaar (ex Pacific Surf Line) opgericht en samen met Tom Sanford - drums en Neal Casal - zang en sologitaar vormde hij de eerste formatie van de band, die later uitgebreid werd met Jason Soda - zang en sologitaar en Kip Boardman - zang en basgitaar, terwijl de zang door Nelson Bragg verzorgd wordt.
De band werd opgemerkt door Patrick Boissel van Alive Natural Sound, die ze aanbood een album voor het label te maken en tevens de naam Gospelbeach als bandnaam te gebruiken enn dat resulteerde in het debuut album "Pacific Surf Line", dat in oktober 2015 verscheen.
Op 15 juni 2017 verschijnt "Another Summer Of Love", zowel op LP, CD en als digitale download via het Alive Natural Sound records label en daarop bestaat de band alleen nog maar uit: Brent Rademaker en Jason Soda.
Verder spelen Jonny Niemann - piano, wurlitzer, Roland Juno 60 en Hammond b3, Will Scott - drums, Derek Brown - drums, George Sluppick - drums, Travis Popichak - drums, Kyle Crane - drums, Trevor Beld Jimenez - drums, Todd O'Keef - basgitaar, Ben Reddell - basgitaar, Pat Sansone - zang, Andres Renteria - conga's en percussie, Miranda Lee Richards, Sammy Lea Smith, Will Courtney, Pearl Charles, Sam Blasucci en Trevor Beld Jimenez - achtergrond zang op het album, dat 11 nummers bevat, mee.

Het eerste nummer van het album heet "In The Desert" en daarin hoor ik de band een prima aanstekelijke pop song in een gemiddeld tempo spelen en dit nummer wordt gevolgd door "Hangin' On", een lekker in het gehoor klinkende dansbare song, waarin de band een opgewekt stukje muziek ten gehore brengt (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie).
Daarna zet Gospelbeach me "California Fantasy" voor en krijg ik een uitstekende pop song te horen, die enkele subtiele tempowisselingen heeft, waarna ik "You're Alread Home" hoor en daarin speelt de band een mix van pop en country, die rustig start, maar al snel in een iets hoger tempo gespeeld wordt.
Dan schotelt de band me "(I Wanna See U) All The Time" voor en hoor ik opnieuw een prachtige pop song met een aanstekelijk dansbaar ritme, waarna "Strange Days" volgt, een schitterende song, die rock invloeden bevat en me op de maat van de muziek mee doet deinen.
In "Sad Country Boy" maakt Gospelbeach weer een dansbare mix van pop en country en in "Kathleen" krijg ik een swingende pop song voorgezet, die diverse tempowisselingen heeft en in de jaren 70 gemaakt had kunnen zijn.
Vervolgens hoor ik "The City Limits", een prachtige rustige song, "I Don't Wanna Lose You", eveneens een vrij rustige song en "Runnin' Blind", een heerlijke swingende rock song, die halverwege verandert en licht psychedelisch wordt, terwijl ook country en spacerock invloeden hoorbaar zijn.

"Another Summer Of Love" van Gospelbeach is een uitstekend album, dat lekker in het gehoor klinkende songs bevat en ik dit album dan ook ten zeerste aanraden aan liefhebbers van de betere pop.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten