maandag 16 juli 2018

Review: Zen Dub - Sands Of Time (Sentience Records, 2018) (Dance)

Zen Dub is het alias van multi instrumentalist Kai Norton, een drum 'n bass producer/dj uit Glastonbury, Engeland, die sinds 2014 zijn muziek uitbrengt, alleen of samen met andere muzikanten.
"Sands Of Time", dat 11 nummers bevat, is de opvolger van "Shangri-La" uit 2017, dat hij samen met The Alchemist maakte en "Free Your Mind" (2015) en is net als zijn vorige uitgaven uitgebracht via het Sentience Records label en als digitale download via bandcamp.
Op enkele nummers wordt hij bijgestaan door gastmuzikanten, zoals Daygan (1 nummer), Tom Bilmer (1 nummer) en John Dalton (1 nummer).

Het album start met "Sadhu", waarin Zen Dub in een rustig tempo start, dat na korte tijd over gaat in een lekkere swingende Oosters klinkende song, die dance invloeden heeft en in een gemiddeld tempo gespeeld wordt, waarna hij tegen het einde terug keert naar het rustige tempo en dit nummer wordt gevolgd door "Enchanted", waarin Daygan meespeelt en ik een prachtig rustig drum 'n bass nummer voorgeschoteld krijg, dat een dansbaar ritme heeft.
Daarna brengt hij "Vivid" ten gehore, een heerlijk stukje dance, dat opnieuw Oosterse invloeden heeft en in een aanstekelijk zeer dansbaar ritme gespeeld wordt, waarna het titel nummer "Sands Of Time" volgt en hij me een schitterende swingende mix van elektronische muziek en dance voorzet, waarbij stil zitten geen optie is.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
In "Gaya" krijg ik ook nu weer een uitstekende mix van Oosterse muziek en dance te horen, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en enigszins mystiek aan doet, waarbij ook enkele prima tempowisselingen ingebouwd zijn en in "Summer Rain" (met Tom Bilmer) laat Zen Dub me genieten van een geweldige swingende mix van dance en smooth jazz en hierbij is stil zitten geen optie.
Dan zet hij me "Figment" voor en hoor ik een mooi kort rustig nummer, dat een terugkerend ritme heeft en gevolgd wordt door "Elysium", een verrukkelijk stuk dance, dat rustig begint en swingt als een trein en dus zeer dansbaar is.
Vervolgens hoor ik "Kindred", een lekker in het gehoor klinkend, vrij rustig, nummer, "Miracles", eveneens een heerlijk dansbaar nummer en "Beyond Belief", waarin John Dalton mee speelt, een schitterend dance nummer, dat een aanstekelijk ritme bevat, dat zeer dansbaar is.

"Sands Of Time" van Zen Dub bevat 11 heerlijke dansbare nummers, waar ik van begin tot einde van genoten heb en ik kan iedere liefhebber van deze muzieksoort deze CD dan ook van harte aanbevelen.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten