zondag 25 februari 2024

Review: Dave McLean - Faintly Blowing (Friends Of The Fish, 2024) (Psychedelische Pop)

Dave McLean uit Londen, Engeland was één van de mede-oprichters van de band The Chemistry Set in 1987, waarin hij drumt en zingt.
Op 1 april 2024 verschijnt zijn eerste solo single "Faintly Blowing" (een cover nummer van de Engelse band Kaleidoscope uit 1969), die via Friends Of The Fish (een sub label van Fruits De Mer Records) als 8" single in een beperkte oplage wordt uitgebracht en op de A-kant de stereo versie en op de B-kant de mono versie van dit nummer bevat.

In de stereo versie van "Faintly Blowing" schotelt Dave McLean me een verrukkelijke psychedelische pop song met een gemiddeld tempo voor, die een licht hypnotiserend ritme heeft en in de mono versie hoor ik hem dit nummer nogmaals ten gehore brengen, die dezelfde uitwerking op me heeft.

"Faintly Blowing" van Dave McLean is een fantastische psychedelische song, die ik kan blijven draaien en ik raad iedere liefhebber van psychedelische muziek deze  meesterlijke 8" dan ook sterk aan; wat mij betreft verplichte kost!(luister naar de mono uitvoering van dit nummer via de youtube link onder de recensie)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten