zondag 18 februari 2024

Review: Smalltown Tigers - Crush On You (Area Pirata Records, 2024) (Punk)

Smalltown Tigers uit Rimini, Italië bestaat uit: Valli - zang en basgitaar, Monty - sologitaar en Castel - drums.
De band, die diverse keren als opening act voor de reünie toer van The Damned fungeerde, bracht in 2020 hun debuut uit met het mini album "Five Things" en deze is op 9 februari 2024 gevolgd door het album "Crush On You", dat via Area Pirata Records als LP in een beperkte oplage van 300 stuks, als digipack CD in een beperkte oplage van 300 stuks en als digitale download wed uitgebracht en 10 nummers bevat.

Het album start met "Meet Me In The City", waarin Smalltown Tigers een schitterende uptempo punk song met invloeden van de muziek van The Courettes speelt, die een dansbaar terugkerend ritme heeft en dit wordt gevolgd door het titel nummer "Crush On You", een heerlijke swingende uptempo song, die tot dansen aanzet en "In A Dream (With A Fool Like You)", een lekker in het gehoor klinkende uptempo song met een aanstekelijk ritme.
Daarna volgen "Teddy Bear", een fantastische uptempo song met een aanstekelijk dansbaar terugkerend ritme en een hoog meezing gehalte, "I Want You", een uitstekende song met een terugkerend ritme en een hoog tempo en "Maybe", een uptempo punk song waarbij stil zitten niet aan de orde is.
In "Monster" zet Smalltown Tigers me een geweldige swingende song met een aanstekelijk terugkerend ritme voor en in "Dressed Right And Skinny" laat de band me genieten van een lekker in het gehoor klinkende song met een terugkerend ritme en hoog dansgehalte.
Verder volgen "Joey", een song die met hoge snelheid gespeeld wordt en een terugkerend ritme en een tempowisseling heeft en "Killed Myself When I Was Young", een puike uptempo rock song met een terugkerend ritme en lichte invloeden van de muziek van The Stooges.

"Crush On You" van Smalltown Tigers staat vol verrukkelijke uptempo punk songs, waarmee de band me van begin tot einde mee heeft weten te boeien ik kan liefhebbers van dit soort muziek deze schijf, met wat mij betreft "Killed Myself When I Was Young" als uitschieter, dan ook van harte aanbevelen.(luister naar dit album via de bandcamp link onder de recensie)