maandag 21 april 2014

Review: Balduin - The Glamour Forest EP (Sunstone Records, 2013) (Psychedelische Pop)

Balduin werd in december 1978 te Bern, Zwitserland geboren, schreef als 8 jarige zijn eerste song, is multi-instrumentalist en besloot als één-man's band op te treden onder de naam Creative Cookery .
Hij brengt zijn muziek (LP's en EP's) sinds 2001 uit via diverse labels, zoals Crippled Dick Hot Wax, Everest Records, Buro Destruct en via zijn eigen Balduin label.
Zijn nieuwe plaat "The Glamour Forest EP", die via Sunstone Records uitgebracht werd, is zijn dertiende uitgave en de opvolger van de in 2012 verschenen single "My Love Soon".

De 45 toeren vinyl EP, die in een gelimiteerde oplage van 300 stuks is verschenen, bevat 4 songs, waarvan "Mirror Mirror" de eerste is en hierin krijg ik een schitterende vrolijke uptempo psychedelische pop song te horen, die me doet denken aan de muziek Big Boy Pete uit Engeland, die in de jaren 60 en 70 actief was. (luister naar een gedeelte van dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Het tweede nummer van de A-kant heet "Hole In The Sky" en hierin krijg ik opnieuw een fantastische psychedelische pop song te horen, waarin Balduin me mee terug naar de jaren 60 neemt.
Kant B start met "Jabberwock", een geweldige psychedelische pop song, waar ik met volle teugen van geniet en als ik niet beter wist, zou ik denken naar onuitgebracht psychedelisch materiaal van Pete Miller, alias Big Boy Pete uit Norwich, Engeland, te luisteren.
Het laatste nummer van de EP heet "Waves Stars and Moon" en dit is een prachtige rustige licht psychedelische pop song met schitterende zang, waarmee de plaat op waardige wijze wordt afgesloten.
"The Glamour Forest EP" van Balduin bevat 4 songs van grote klasse, die ik iedere liefhebber van psychedelische en zestiger jaren muziek van harte kan aanraden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten