maandag 7 december 2020

Review: Heavy Music Machine Live - Pink Tank Festivals 2019 (Pink Tank Records, 2020) (Stonerrock / Rock)

Het compilatie CD album "Heavy Music Machine Live - Pink Tank Festivals 2019" van Pink Tank Records bevat 7 nummers van evenzoveel Duitse bands.

Het album begint met "Grandmother" van Bees Made Honey In The Vein Tree uit Stuttgart, waarin de band een uitstekende zware trage stoner rock song speelt, dat na enkele  minuten een terugkerende ritme en iets meer snelheid krijgt, waarna "Sometimes" van White Noise Generator uit Passau volgt en ik een stevige uptempo stonerrock song voorgezet krijg, die swingt en tempowisselingen bevat.
Daarna volgen Buddha Sentenza (Heidelberg) met "The End Is Coming, Well Take It From Here", een fantastisch progressief rock nummer, dat in een gemiddeld tempo wordt gespeeld, melodische en stoner invloeden bevat, swingt en tempowisselingen heeft (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en ZQKMGDZ* (Lübeck) met "All The Time", een swingende uptempo  rock song met acid rock invloeden, die een aanstekelijk dansbaar ritme heeft.
In "Party Ogre" van Camel Driver (Kiel) krijg ik een schitterend swingend rock nummer voorgeschoteld, dat tempowisselingen heeft, een terugkerend ritme bevat, in "Death By Machine Power" zet Burnpilot (Bielefeld) me een uptempo song voor, die tempowisselingen heeft en in "Filter" van AUX (Kiel) hoor ik de band een puike aanstekelijke rock song in een gemiddeld tempo ten gehore brengen, die subtiele tempowisselingen bevat.

Het album "Heavy Music Machine Live - Pink Tank Festivals 2019" van Pink Tank Records is een heerlijke CD om te beluisteren en staat vol stevige rock nummers, die ik elke liefhebber van stonerrock en rock in het algemeen kan aanraden.