zondag 26 mei 2024

Review: Child Of Panoptes - Un Petit Morceau De Buvard (Rogue Records, 2024) (Psychedelisch)

Child Of Panoptes uit Montpellier, Frankrijk is een samenwerking van diverse Franse muzikanten, die zich rond drummer Alexandre Besson van de Le Chiffre Organ-Ization heeft gevormd.
De band bracht op 6 november 2021 hun 7" debuut songle "Walk With Me" uit via Soundflat Records, die op 14 april 2023 gevolgd werd door hun debuut album "Child Of Panoptes", die als LP via Soundflat Records verscheen en op 25 mei 2024 bracht Rogue Records hun EP "Un Petit Morceau De Buvard" op 7" vinyl uit.

De EP, die 4 nummers bevat, start met het titel nummer "Un Petit Morceau De Buvard", waarin Child Of Panoptes een schitterende psychedelische song ten gehore breng, die garagerock en jaren 60 invloeden heeft en gevolgd wordt door "Hey! Mr Carpenter", een heerlijke dansbare pop song met een gemiddeld tempo.
In "Dream With Me" laat Child Of Panoptes me genieten van een uitstekende licht psychedelische pop song met een gemiddeld tempo en een aanstekelijk dansbaar ritme en in "Love" krijg ik een lekker in het gehoor klinkende song met een terugkerend ritme en een hoog meezing gehalte voorgezet, waarbij stil zitten geen optie is.

"Un Petit Morceau De Buvard" van Child Of Panoptes bevat 4 puike songs, waar ik van begin tot einde van genoten heb en ik raad elke liefhebber van psychedelische muziek en de betere pop deze schijf dan ook zeer aan.(luister naar deze EP via de bandcamp link onder de recensie)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten