zondag 4 maart 2018

Review: Church Of The Cosmic Skull - Science Fiction (Kozmik Artifactz, 2018) (Progressieve Pop)

Church Of The Cosmic Skull werd begin jaren 2000 te Nottingham, Engeland, opgericht en bestaat uit: Jo Joyce - zang, Caroline Cawley - zang, Bill Fisher - zang en sologitaar, Sam Lloyd - basgitaar en zang, Michael Wetherburn - Hammond orgel en zang, Amy Nicholson - elektrische cello en zang en Loz Stone - drums.
De band bracht op 16 september 2016 hun debuut album "Is Satan Real?" uit via het Bilocation Records label in een beperkte CD oplage van 1000 stuks en als digitale download en vervolgens verscheen er op 10 februari 2017 een LP versie van het album in een beperkte oplage van 500 stuks op doorzichtig 180 gram vinyl met een nieuw hoesontwerp, die direct via WWW.COSMICSKULL.ORG/SHOP te bestellen is.
Hun nieuwe album "Science Fiction" verschijnt in mei 2018 in een gelimiteerde oplage op 180 gram vinyl via Kozmik Artifactz en in een beperkte oplage op cassette via Septaphonic Records.

Het album, dat 9 nummers bevat, begint met het titelnummer "Science Fiction", waarin ik de band een schitterende poprock song hoor spelen, die invloeden uit de muziek van jaren 70 bands heeft en diverse prima tempowisselingen bevat.
Daarna schotelt de band me "Go By The River" voor en krijg ik een swingende progressieve rock song te horen, die een dansbaar ritme heeft en tevens enkele subtiele  tempowisselingen bevat en deze song wordt gevolgd door "Revolution Comes With An Act Of Love", een fantastische song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en progressieve rock elementen bevat.
In "Cold Sweat" krijg ik een heerlijke swingende afwisselende powerrock song voorgezet, en in "The Others" laat Church Of The Cosmic Skull me genieten van een verrukkelijke, vrij rustige, melodische pop song, die licht psychedelische invloeden heeft.
Dan zet de band me "Time Hole (Gonna Build A Rocket Tonight)" voor en hoor ik een geweldige swingende poprock song, die een zeer dansbaar ritme heeft en invloeden van de muziek van Deep Purple bevat, waarna "The Cards That You'll Playing" volgt en ik een vrij rustige melodische pop song voorgezet krijg, die progressieve rock en gospel invloeden bevat.
Vervolgens hoor ik "Paper Aeroplane & Silver Moon", een uitstekende licht progressieve poprock song met diverse tempowisselingen en Oosterse invloeden en "The Devil Again", een rustige progressieve song, die hard- en bluesrock invloeden en heerlijke samenzang heeft.

"Science Fiction" van Church Of The Cosmic Skull bevat 9 schitterende songs, waar ik van begin tot eind erg van genoten heb en ik kan deze plaat dan ook ten zeerste aanbevelen aan een ieder, die van progressieve pop en rock houdt.(Sorry, nog geen video beschikbaar)

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten