maandag 26 maart 2018

Review: Octopus - Supernatural Alliance (Rise Above Records, 2018) (Hardrock)

Octopus werd in 2008 te Detroit, Michigan, Amerika, opgericht en bestaat uit: Masha Marjieh - zang, J Frezzato - sologitaar, Matt O'Brien - basgitaar, Adam Cox - keyboards en Chuck Burns - drums.
Hun debuut album "Supernatural Alliance" verschijnt 30 maart 2018 via het Rise Above Records label in een beperkte oplage van 300 stuks op zwart vinyl en bevat een klaphoes.

Het album, dat 10 nummers bevat, begint met "Beyond The Center", waarin de band me een stevige rock song voorzet, die invloeden van Black Sabbath heeft en een aanstekelijk swingend ritme heeft en gevolgd wordt door de titel song "Supernatural Alliance", een heerlijke swingende rock song, die enkele subtiele tempowisselingen heeft.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Daarna zet de band me "Slave And Master" voor en krijg ik een schitterende licht psychedelische hardrock song te horen, die diverse tempowisselingen heeft en daarin zijn invloeden van de muziek van Deep Purple te ontwaren en dit nummer wordt gevolgd door "Strike (When The Iron Is Hot)", een geweldig lekkere swingende rock song, die een hoog meezing gehalte heeft en zeer dansbaar ritme bevat.
In "Child Of Destiny (Inaugural Trilogy, Part 3)" zet Octopus me een stevige melodische rock song voor, die een licht hypnotiserend ritme heeft en in "The Unknown" krijg ik een fantastische zware hardrock song voorgeschoteld.
Daarna volgt "The Sword And The Stone", een swingende rock song, die in een vrij hoog tempo gespeeld wordt, waarna de band "Fleetwood Mac" ten gehore brengt en me verrast door een prachtige rustige melodische song te spelen.
Vervolgens krijg ik "Black Dynamite" te horen, waarin de band een uitstekende rock song speelt en ook daarin ligt het tempo niet al te hoog, waarna het laatste nummer van het album volgt, getiteld "Dragonhead", een lekker in het gehoor klinkende song, die swingt.

Het debuut album "Supernatural Alliance" van Octopus bevat 10 heerlijke rock songs, waarmee de band me van begin tot einde heeft weten te boeien en ik kan  elke liefhebber van hardrock dan ook aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten