maandag 26 maart 2018

Review: The Noise Figures - Telepath (Inner Ear Records, 2018) (Rock)

The Noise Figures is een band uit Athene, Griekenland, die bestaat uit: George Nikas - zang, drums, percussie en keyboards en Stamos Bamparis - sologitaar en zang.
In november 2012 bracht de band hun eerste EP "Turn Off The Lights", met daarop 4  songs, die alleen digitaal verscheen in eigen beheer uit en begon te werken aan hun debuut album, onder leiding van producer Sillboy.
Hun debuut album "The Noise Figures", dat merendeels analoog werd opgenomen, is in 2013 via het Inner Ear label verschenen op zowel CD, vinyl als digitale download en bevat 10 nummers, waarbij opgemerkt kan worden, dat de band zich heeft laten inspireren door de muziek uit San Francisco van de jaren 60.
vervolgens verscheen de 7" single "Run" / "When everybody's Gone" in 2014 als voorloper van hun album, "Aphelion" uit 2015, dat zowel op CD, vinyl en als digitale download door het Inner Ear label uitgebracht werd.
In 2017 bracht Inner Ear Records de 7" single "When The Flames Go Up" / Mute Blonde" uit en 2 maart 2018 verscheen het concept album "Telepath", dat 10 nummers bevat en geïnspireerd is door het spiritisme en persoonlijke ervaringen, via het Inner Ear label op zowel CD, vinyl als digitale download.

Het album begint met "Taste Like Time", een schitterende jaren 60 gerelateerde pop song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en een licht hypnotiserend ritme heeft en gevolgd wordt door "Strange Medium Child", een uptempo rock song, die licht psychedelische invloeden bevat en swingt.
Daarna schotelt de band me "Stay Forever Young" voor en krijg ik een swingende rock song te horen, die zeer dansbaar is en een aanstekelijk ritme heeft, waarna "Out Of Touch" volgt en de band een uptempo rock song ten gehore brengt, die me opnieuw in beweging laat komen.
In "Healing Light" krijg ik een heerlijke licht psychedelische rock song voorgezet, waar diverse tempowisselingen in zitten en in het titel nummer "Telepath"
laat The Noise Figures me genieten van een swingende rock song, die een dansbaar ritme heeft, waardoor ik weer in beweging kom.
Dan zet de band me "Hypnotized" voor en hoor ik een geweldige licht hypnotiserende song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt, om gevolgd te worden door
Lethargy", een swingende uptempo rock song met een aanstekelijk dansbaar ritme, waarbij stil zitten geen optie is.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Vervolgens hoor ik "Never Sleep", een verrukkelijke afwisselende song, die vrij zwaar klinkt en "Glow Electric", een schitterende jaren 60 gerelateerde pop song, die diverse subtiele tempowisselingen heeft en tegen het einde van het nummer licht psychedelisch wordt.

"Telepath" van The Noise Figures bevat 10 heerlijke songs, waar ik volledig van genoten heb en ik kan deze plaat dan ook aanraden aan hen, die van de betere pop en rock houden.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten