maandag 26 maart 2018

Review: IAH - IAH (Kozmik Artifactz, 2018) (Stoner Rock)

IAH is een band uit Córdoba, Argentinië, die 20 januari 2017 hun debuut EP "IAH", waarop 4 nummers staan, als digitale download uitbracht, waarna op 13 juni 2017 "IAH (2 Bonus Tracks)" eveneens als digitale download verscheen.
De band bestaat uit: Mauricio Condon - sologitaar, Juan Pablo Lucco Borlera - basgitaar en José Landin - drums, terwijl Guillermo Scarpa voor de visuele effecten zorgt.

Op 23 maart 2018 verschenen deze 6 nummers als LP en zijn via Kozmik Artifactz Records in een beperkte oplage op gekleurd vinyl uitgebracht in een klaphoes.
Het album start met "Cabalgan Los Cielos", waarin de band me een licht psychedelisch progressief stoner rock nummer voorschotelt, dat in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt, waarna "Ouroboros" volgt en ik een uitstekend rock nummer te horen krijg, dat diverse tempowisselingen bevat en invloeden van melodische rock en stoner heeft.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
In "Stolas" zet IAH me opnieuw een vrij rustig progressief stoner rock nummer voor, dat een aanstekelijk ritme heeft, dat tegen het einde verandert en de band de laatste minuut een zwaar stuk stoner speelt en in "Eclipsum" brengt de band een heerlijk swingend rock nummer ten gehore, dat enkele tempowisselingen heeft en halverwege verandert in een prachtig melodisch stuk muziek.
Daarna krijg ik "La Piedra Que Sujeta El Sol" voorgeschoteld en daarin laat de band me genieten van een vrij stevig stoner rock nummer, dat in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en enkele prima tempowisselingen heeft, waarna "Nuboj" volgt en ik een fantastisch melodisch rock nummer te horen krijg, dat ook nu weer diverse tempowisselingen bevat en in een gemiddeld tempo gespeeld wordt.

"IAH" van IAH bevat is een uitstekend debuut van deze Argentijnse band, die 6 verrukkelijke nummers bevat en ik kan iedere liefhebber van stoner rock deze plaat dan ook van harte aanbevelen.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten