maandag 2 juli 2012

Review: Roy & The Devil's Motorcycle - Tell It To The People (Voodoo Rhythm, 2012)(Garagerock/Psychedelisch)

Roy & The Devil's Motorcycle is een band uit het midden van Zwitserland, die al meer dan 20 jaar bestaat.
Hun eerste demo tape, "Let Down", stamt uit 1991 en hun eerste album "Forgotten MIllion Sellers" werd in 1998 en in 2012 (re-release) door Voodoo Rhythm Records uitgebracht, de tweede CD, "Because Of Woman", verscheen in 2006 via dat zelfde label en "Tell It To The People", uit 2012, is hun derde CD via Voodoo Rhythm.
De band bestaat sinds de oprichting uit 3 broers, die alle drie gitaar spelen en gewoon Brothers heten en Oliver Thommen, de drummer, is het vierde lid.
Hun nieuwe CD bevat 9 songs en de band wordt hierop bijgestaan door Jüdu Jud - harmonium en Hans Koch - saxofoon.
Het eerste nummer van de CD heet "Six Pink Cadillac" en is meteen een schitterende psychedelische song, die me aan de jaren 60 doet denken en gevolgd wordt door het heftige "I'm Alright", een geweldige garagerocksong, die me aan The Stooges herinnert, zoveel energie gooit de band er tegen aan.
Vervolgens hoor ik de song "Casey Jones" en daarin zit een bluesritme, dat gemixt met psychedelische rock en een eentonig hypnotiserend ritme het nummer fantastisch doet klinken.
Daarna krijg ik de lekkere psychedelische ballad "Cristina" te horen, gevolgd door "Tears On My Pillow", eveneens een prima psychedelische song, die in een niet te hoog tempo gespeeld wordt.
"Will The Circle Be Unbroken", de langste song van de CD, is een heerlijke rustige psychedelische bewerking van dit nummer, waarin de band er behoorlijk op los freakt.
Dan krijg ik een song te horen, die tussen pop, blues en psychedelische muziek in hangt en "Water Air Food Love" heet, waarna er weer zo'n schitterende psychedelische song mijn oren binnen komt drijven, getiteld "Piggy Bank" en dit nummer duurt bijna twee keer zo lang als er op de hoes staat, dus geniet ik er dubbel van.
Als laatste song staat er een blues op stapel, genaamd "Henry's Blues", die in up tempo gespeeld wordt en swingt als een trein, waarbij ik moeilijk stil kan blijven zitten.
"Tell It To The People" is een geweldige CD, die je niet mag missen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten