maandag 19 januari 2015

Review: Dirty Passion - Dirty Passion (Denomination Records, 2015) (Hardrock)

In 2006 werd de Zweedse band Dirty Passion te Malmö opgericht door Emol Ekbladh - zang, Christopher Olsson - sologitaar, Björn Wilander - basgitaar en Markus Winberg - drums.
De band is sterk beïnvloed door de muziek uit de jaren 70 en 80 en deed sinds de oprichting al meer dan 100 optredens in binnen en buitenland, waaronder Malmö, Lund, Helsingborg en Gothenborg (Zweden) Londen (Engeland), Pisa (Italië), Kopenhagen (Denemarken) en Bochum (Duitsland).
Denomination, het sub-label van Transubstans, gaf de band in 2010 een contract en hun debuut CD "Different Tomorrow" verscheen eind dat jaar wereldwijd, gevolgd in 2012 door "In Wonderland", via het zelfde label.
Ook hun nieuwe album "Dirty Passion", waarop 11 nummers staan, is via Denomination Records uitgebracht.

Het eerste nummer van het album heet "Hallelujah" en hierin laat de band me een heerlijke stevige swingende hardrock horen, die in een vrij hoog tempo gespeeld wordt en me enigszins aan de muziek van de jaren 80 hardrock bands zoals Bon Jovi doet denken.
Daarna krijg ik "Bad Karma" te horen en dit nummer start dreigend, maar na korte tijd verandert dit en speelt de band een uptempo hardrock song, die swingt als een trein en gevolgd wordt door "Bitch", een lekker in het gehoor klinkende hardrock song met een aanstekelijk ritme.
Dan volgt "Los Angeloser", waarin ik een geweldige swingende hardrock song voorgeschoteld krijg, die een hoog meezing gehalte heeft (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en met "Get Back" laat de band me fantastische snelle hardrock song horen, waarbij het onmogelijk is stil te blijven zitten.
In Zip Of Fire" krijg ik opnieuw een uptempo hardrock song te horen, die enigszins commercieel klinkt en naar mijn mening in een hitparade niet zou misstaan en in "Die Free" hoor ik ook nu weer een swingende hardrock song, die in een vrij hoog tempo gespeeld wordt een een aanstekelijk ritme bevat, waardoor ik de neiging tot dansen moet onderdrukken.
Vervolgens schotelt de band me "42 Nights" voor en hierin laat de band me genieten van een uitstekende rock song, waarin het tempo licht wisselend is en ook dit nummer acht ik in staat de hitparade te halen, mits de radiostations de muziek op pikken natuurlijk.
Het volgende nummer heet "The Mess" en daarin krijg ik een heerlijke snelle hardrock song te horen, die naar de rock & roll neigt en gevolgd wordt door "The Ballad Of The Skank" krijg ik opnieuw een swingende uptempo hardrock song te horen en in het laatste nummer, dat "Shame" heet, is dat het zelfde laken een pak en daarmee sluit de band het album op passende wijze af.

Het album "Dirty Passion" van Dirty Passion staat vol uptempo hardrock songs, die lekker in het gehoor klinken en aanzetten tot dansen en ik wil iedere hardrock liefhebber dan ook aanraden, dit geweldig swingende album eens te gaan beluisteren, om tot dezelfde conclusie te komen als ik; Fantastisch!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten