maandag 7 januari 2019

Review: The Pacers - Forget Everything You Know (Psych-A-Rella Records, 2018) (Garagerock)

The Pacers uit Londen, Engeland werd in 2014 opgericht en bestaat uit: Alexander Friedl - zang en slaggitaar, Harry Stam - sologitaar, Sean Doherty - basgitaar en Jamie Yuan - drums.
De band bracht in 2015 hun debuut single "Losing Touch" / "I'm Down" uit, die in 2017 gevolgd werd door digitale download single "Mirror Man" en op 1 juni 2018 door "How Will I Know" / "Tired, Beat And Broken".
Op 7 december 2018 verscheen hun debuut vinyl LP "Forget Everything You Know", waar 11 nummers op staan, waaronder hun 3 singles, via Psych-A-Rella Records.

De A-kant van het album start met "I'm Down" en daarin zet de band me uitstekende dansbare uptempo garagerock voor, die diverse subtiele tempowisselingen heeft (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en gevolgd wordt door "Mirror Man", een heerlijke afwisselende rock song, die een aanstekelijk swingend ritme heeft.
Daarna krijg ik "How Will I Know" te horen en hierin laat de band me genieten van een schitterende licht psychedelische song, die invloeden uit de garagerock heeft en in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt, waarna "A & E" volgt en de band een fantastische garagerock song in een gemiddeld tempo speelt, waar psychedelische invloeden in zitten.
Het laatste nummer van kant A heet "Part Of That Scene", waarin de band me een geweldige uptempo rock song voorschotelt, die swingt als een trein en daarbij is stil zitten niet aan de orde.
Het eerste nummer van de B-kant is "Losing Touch", een, vrij rustige, licht psychedelische pop song, waar diverse tempowisselingen in zitten en deze wordt gevolgd door "It's All Over", die met een eentonig drums ritme begint, waarna The Pacers vervolgt met het maken van een swingende rock song, die een dansbaar ritme bevat, waarbij het moeilijk is stil te blijven zitten.
In "Where I'm Going"  laat de band krijg ik een verrukkelijke aanstekelijke poprock song te horen, die diverse subtiele tempowisselingen heeft en in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en in het titel nummer "Forget Everything You Know" laat de band me opnieuw genieten van een lekkere aanstekelijke swingende rock song, die me in beweging brengt.
Vervolgens hoor ik "Highs & Lows", een heerlijke rock song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en "Wired Love", een geweldige mix van een rock & roll  en een garagerock song, die in een hoog tempo gespeeld wordt en enkele tempowisselingen bevat.

"Forget Everything You Know" van The Pacers is een uitstekend debuut album, dat vol zestiger jaren gerelateerde garagerock nummers staat, die swingen en ik kan liefhebbers van dit genre dan ook aanraden, deze LP eens te gaan beluisteren.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten