maandag 15 november 2021

Review: Cassius King - Field Trip (Nomad Eel Records, 2021) (Hardrock / Rock)

Cassius King uit New Jersey, Amerika, bestaat uit: Ron Lipnicki - drums, Jimmy Schulman - basgitaar, Dan Lorenzo - sologitaar en Jason McMaster - zang.
De band bracht op 23 september 2021 hun debuut album "Field Trip" als CD en als digitale download uit via Nomad Eel Records en wordt hierop in 2 nummers bijgestaan door Scott LePage, die de solo's speelt in track 1 en 7.

Het album, dat 12 nummers bevat, start met "King Of Lies", waarin de band een zware stevige rock song in een gemiddeld tempo speelt, die een terugkerend ritme heeft en gevolgd wordt door "Cleopatra's Needle", een uitstekende hardrock song met een gemiddeld tempo, invloeden van de muziek van Deep Purple en een aanstekelijk ritme en "Below The Stones", een stevige rock song met enkele subtiele tempowisselingen en een dansbaar ritme.
Daarna volgen "Join The Exodus" een vrij zwaar klinkende rock song met een aanstekelijk terugkerend ritme, "Traveler", een song met een vrij rustig tempo, die na korte tijd iets meer snelheid krijgt, invloeden van heavy rock heeft en tempowisselingen bevat en "Apocalyptic Nations", een swingende uptempo hardrock song met een aanstekelijk dansbaar ritme en een korte drumsolo.
In "I Move With The Moon" schotelt Cassius King me opnieuw een prima hardrock song voor met een dansbaar ritme en in "Six" laat de band me genieten van een stevige rock song met invloeden van de muziek van Jimi Hendrix en een terugkerend ritme.
Verder volgen "Leave Of Absence", een prima rock song met een gemiddeld tempo, een politiek getinte tekst en een terugkerend ritme, "This Side Of Forever", een geweldige zware rock song met een niet al te hoog tempo, die een dreigend ritme heeft, "Out On The Titles", een puike hardrock song met een aanstekelijk dansbaar ritme en subtiele tempowisselingen en "Big Eyes", een schitterende swingende uptempo song met een ritme dat aanzet tot dansen, die lichtelijk commercieel klinkt.

"Field Trip" van Cassius King bevat 12 uitstekende hardrock / rock nummers, waar ik zeer van genoten heb en ik kan iedere liefhebber van hardrock en rock in het algemeen deze schijf dan ook aanbevelen.(luister naar dit album via de bandcamp link onder de recensie)