maandag 7 december 2015

Review: Otrovna Kristina - Otrovna Kristina (Sulatron Records, 2016) (Rock)

Otrovna Kristina werd in 2013 te Zagreb, Kroatië opgericht en bestaat uit 3 leden, waarvan sologitarist Niko Potocnjak van Seven That Spells en Jastreb er één schijnt te zijn.
De band bracht 20 september 2015 hun debuut album, waarop 10 nummers staan, in eigen beheer uit als digitale download en op 12 februari 2016 zal het album via Sulatron Records zowel op CD (super jewlcase) als op LP (180 gram rood vinyl) inclusief een met de hand gesigneerde grote poster in een beperkte oplage van 500 stuks, verschijnen.
Vermeldenswaardig is nog, dat alle gezongen teksten in het Kroatisch zijn.

Het eerste nummer van het album heet "Vrata Moci" en hierin hoor ik de band een stevige hardrock song ten gehore brengen, die enkele prima subtiele tempowisselingen bevat en gevolgd wordt door "A Svima Si Bila", waarin de band me een hardrock song voor zet, die snel en swingend begint, maar al spoedig verandert het tempo en gaat de muziek verder in een gemiddeld tempo en hoor ik een uitstekende rock song.
Daarna krijg ik "Demon" te horen en daarin laat de band me een stevige uptempo rock song horen, die swingt als een trein (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie), waarna "Dosao Sam Da Ostanem" volgt en de band me een prima stevige rustige song voorschotelt.
Ook "Poljubi Me U Trece Oko" is een prachtige rustige rock song en "Pita" laat de band me genieten van een lekker in het gehoor klinkende rock song, die swingt.
In "Zmija" speelt Otrovna Kristina eveneens een swingende hardrock song en in "Igram Da Zaboravim" verandert er weinig en krijg ik opnieuw een soortgelijke song te horen.
Dan volgt "Ljubav Je Bol" en hierin zet de band me een heerlijke stevige licht hypnotiserende rock song voor, die al na korte tijd verandert in een trage vrij zware rock song, waarna de band terug keert naar het ritme uit het begin en ik in de ban van de muziek begin te geraken.
Het laatste nummer heet "Viking" en hierin krijg ik weer een lekkere swingende dansbare rock song te horen, waarin een aanstekelijk ritme zit.

Het debuut album "Otrovna Kristina" van Otrovna Kristina, dat ik een beetje te vlak vind klinken, maar bevat desondanks 10 goed in het gehoor klinkende rock songs, die zeker bij liefhebbers van dit genre in de smaak zullen vallen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten