maandag 21 december 2015

Review: Sintonia Distorta - Frammenti D'Incanto (Locando Del Vento/Lizard Records, 2015) (Symfonische Hardrock)

Sintonia Distorta werd 1 oktober 1995 te Lodi, Italië opgricht en bestaat uit: Simone Pesatori - zang, Massimo Salani - sologitaar, Giampiero Manenti - keyboards, Fabio Tavazzi - basgitaar en Luca Nava - drums.
De band is sterk beïnvloed door de muziek van jaren 80/90 hardrock bands als Iron Maiden, Labyrinth en Helloween en bracht 22 mei 2015 hun debuut album "Frammenti D'Incanto" via het Locando Del Vento label uit, dat een sub label is van Lizard Records.

Het album start met "Anthemyiees (L'Isola Nel Buio)", waarin de band me een schitterende stevige melodische symfonische hardrock song voorschotelt, die na een mooi rustig begin, in een hoog tempo mijn gehoorgang binnen komt, om halverwege het nummer over te gaan in een rustiger tempo om vervolgens weer te versnellen (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie), waarna "Il Cantastorie" volgt en ik een lekker in het gehoor klinkende uptempo symfonische rock song te horen krijg, die swingt als een trein.
Daarna laat de band me genieten van "Menta E Fragole" een prachtige rustige melodische rock song, die gevolgd wordt door "Il Suono Dei Falsi Dei", een uitstekende swingende rock song.
Dan zet de band me "Il Canto Della Fenice" voor en ook in dit nummer speelt Sintonia Distorta een heerlijke symfonische rock song in een gemiddeld tempo, die hardrock invloeden heeft en enkele subtiele tempowisselingen bevat, waarna ik "No Need A Show" hoor, dat mysterieus begint, waarna er een aankondiging volgt en vervolgens start de band in een rustig tempo een mooie symfonische song te spelen.
In "Pioggia di Vetro" schotelt de band me een fantastische snelle swingende symfonische rock song voor en in "I Ponti di Budapest" hoor ik een uitstekende rustige rock song, die in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt.
Vervolgens krijg ik "Clochard" te horen en hierin speelt de band een geweldige snelle mix van heavy metal en symfonische rock, gevolg door het laatste nummer van het album "Il Vento Dei Pensieri", waarin ik een schitterende melodische symfonische rock song te horen krijg.

Het album "Frammenti D'Incanto" van Sintonia Distorta bevat 10 lekker klinkende symfonische rock songs, die zeker bij de liefhebber van dit genre in de smaak zullen vallen en ik kan hen dan ook aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten