maandag 14 mei 2018

Review: Various Artists - Sideshows By The Seashore (Friends Of The Fish / Fruits De Mer Records Club, 2018)

Eens in de zoveel tijd geeft het Fruits De Mer records label een gratis CD compilatie weg aan leden, die een bestelling doen en deze keer is dat als zij de "Goldfish" 3LP+7" single en de 7" single "Maurice" van Permanent Clear Light bestellen.
Het CD album "Sideshows By The Seashore", waarop 16 nummers van 16 verschillende bands/artiesten staan, bestaat uit een mix van oude en nieuwe nummers van oude en nieuwe bands en artiesten, die op Fruits De Mer records hun muziek uitbrengen.

De CD begint met het door Todd Rundgren geschreven "International Feel", dat door Ex-Norwegian uit Miami, Amerika wordt vertolkt en hierin laat de band me een uitstekende mix van psychedelische pop en folk horen, die in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt, waarna ik The Chemistry Set uit Londen, Engeland te horen krijg, die een geweldige aanstekelijke psychedelische song spelen, die "Lovely Cuppa Tea" getiteld is en dit is de phased mix, die niet op de single staat en gevold wordt door "The Mysterious Coffins Of Arthur's Seat" van Moon Goose uit Hay On Wye, Engeland, waarin de band een fantastisch spacerock nummer ten gehore brengt, dat lichte psychedelische invloeden heeft en in een gemiddeld tempo gespeeld wordt.
Daarna volgt Brave New World uit Nantwich Cheshire, Engeland, met "Alice" en daarin schotelt de band me een lekker in het gehoor klinkende pop song met psychedelische invloeden voor en deze wordt gevolgd door "Todd" van Aethereal uit Chicago, Illinois, Amerika, die een swingende progressieve psychedelische rock song speelt, die lichte invloeden van de muziek van Soft Machine heeft.
In "Geometricity" van Moonweevil (Rob Appleton) uit Wiltshire, Engeland krijg ik een prachtig kort stukje eentonige elektronische muziek voorgezet, dat een licht hypnotiserend ritme bevt en in "Mr Hours' Towers" van Dear Mr.Time uit Chelmsford, Engeland hoor ik een lekkere progressieve rock song, die in een gemiideld tempo gespeeld wordt.
Dan zet Fast Cars uit Sydney, Australië me een schitterende licht psychedelische song voor, die in een vrij rustig tempo gespeeld wordt en "California Dawning" heet (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie), waarna Nathan Hall And The Sinister Locals uit Cardiff, Wales me "Stained Glass Girl" voorschotelt en hiern speelt de band een aanstekelijke pop song, waarbij stil zitten geen optie is, waarna "Theme To Noah's Castle" volgt van O.H.M.S. uit Londen, Engeland en hierin krijg ik een mooi elektronisch nummer te horen.
Vervolgens hoor ik Steakhouse uit San Francisco, Californië, Amerika met "Interstate" een swingende, zeer dansbare, rock song, waarbij het moeilijk is om niet in beweging te komen en dit nummer wordt gevolgd door "The Funniest Gig", dat oorspronkelijk door Manfred Mann gemaakt werd en door Rob Gould uit Buxton, Engeland vertolkt wordt en deze schotelt me een verrukkelijke psychedelische pop song voor, die in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt.
Verder hoor ik "Saturday Morning Tripping" van Triptamynds uit Willington, Engeland, die me een schitterende progressieve psychedelische pop song voorzet, die halverwege steeds meer snelheid krijgt, totdat de climax bereikt is, om in rust te eindigen en Blue Giant Zeta Puppies uit Engeland spelen het nummer "Stepping Stone" (orgineel van The Monkees) in een traag tempo, waarbij surf, progressieve en psychedelische rock invloeden in de muziek verwerkt zijn.
Ook Cat Frequency uit Norwich, Engeland speelt een cover en wel "Apache" (The Shadows) en daarin krijg ik een heerlijk stukje fuzz gitaar voorgeschoteld, waarna Todd Dillingham And The Slithy Tove uit Londen, Engeland de CD afsluit met "Summer", een licht psychedelische pop song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en een doordringend synthesizer geluid bevat.

"Sideshows By The Seashore" van Fruits De Mer Records bevat 16 heerlijke nummer, waar ik met plezier naar heb geluisterd en ik kan iedere liefhebber van de betere pop en psychedelische muziek dan ook aanraden, lid te worden van deze club en exclusieve uitgaven te ontvangen.

* De muziek van deze bands/artiesten is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten