maandag 18 januari 2021

Review: Voodoo Circle - Locked & Loaded (AFM Records, 2021) (Hardrock)

Voodoo Circle uit Duitsland werd in 2008 opgericht en bestaat tegenwoordig uit: David Readman - zang, Alex Beyrodt sologitaar en zang, Mat Sinner - basgitaar en zang en Markus Kullmann - drums.
De band bracht in 2008 hun debuut album "Voodoo Circle" uit en deze werd gevolgd door "Broken Heart Syndrome" (2001), "More Than One Way Home" (2013), "Whisky Fingers" (2015), "Raised on Rock" (2018) en "Locked & Loaded", dat 15 januari 2021 als LP in een beperkte oplage van 325 stuks op goud kleurig vinyl, als LP in een beperkte oplage van 325 stuks op violet kleurig vinyl, als LP in een beperkte oplage van 100 stuks op oranje/marmer/zwart kleurig vinyl en als CD en digitale download verscheen via AFM Records en daarop wordt de band bijgestaan door Coevin Nahn - keyboards en Melissa Bonny - achtergrondzang.

Het album, dat 11 nummers bevat, start met "Flesh & Bone", een heerlijke swingende hardrock song, die met een vrij hoge snelheid gespeeld wordt en jaren 80 invloeden heeft, waarna "Wasting Time" volgt en de band een geweldige rock song ten gehore brengt, die met zware klanken begint, om na korte tijd in een aanstekelijk dansbaar ritme over te gaan en in gemiddeld tempo wordt gespeeld.
Daarna volgen "Magic Women Chile", dat psychedelisch start en na 1 minuut verandert in een schitterende stevige hardrock song met tempowisselingen en een gemiddeld tempo bevat, waarbij invloeden van Deep Purple hoorbaar zijn, het titel nummer "Locked & Loaded", een verrukkelijke mix van hardrock en rap, die in een zeer dansbaar ritme gespeeld wordt en tempowisselingen heeft (luister naar dit nummer via de bandcamp link onder de recensies), "Devil With An Angel Smile", een puike rock song, die een aanstekelijk dansbaar ritme heeft en invloeden van "Walk This Way" van Run DMC bevat en het laatste nummer van kant A, getiteld "Straight For The Heart", een uptempo song met subtiele tempowisselingen en melodische invloeden.
In "Eyes Full Of Tears" zet Voodoo Circle me een prachtige, vrij rustige, song met een aanstekelijk ritme, dat aanzet tot schuifelen, in "Devil's Cross", een
fantastische melodische rock song met subtiele tempowisselingen, die in een gemiddeld tempo wordt gespeeld en "Trouble In The Moonlight", een swingende snelle rock song met enkele tempowisselingen.
Verder volgen "This Song Is For You", een geweldige mix van hardrock en bluesrock, die invloeden van de muziek van Gary Moore heeft en in een niet al te hoog tempo wordt gespeeld en "Children Of The Revolution", een uitstekende rock song met invloeden van "Immigrant Song" van Led Zeppelin, die swingt en aanzet tot dansen.

"Locked & Loaded" van Voodoo Circle is een prima plaat, die afwisselende hardrock met invloeden van de jaren 70 en 80 bevat, waar ik erg van genoten heb en ik kan iedere liefhebber van dit genre deze schijf dan ook zeer aanraden.