zondag 25 april 2021

Review: Tony Spinner - Love Is The Answer (Grooveyard Records, 2020) (Funk / Bluesrock)

Zanger, sologitaar speler Tony Spinner uit Jonesboro, Amerika, die jaren lang met Toto, Paul Gilbert en Pat Travers toerde, bracht zijn debuut solo album "Saturn Blues" in 1993 uit via Shrap Records, waarna de volgende albums verschenen: "My '64" (1995, Blues Bureau), "Crosstown Sessions" (1996, Blues Bureau), "Chicks & Guitars" (2005, Eigen Beheer), "Live In Europe" (2007, Grooveyard Records), "Rollin' And Tumblin" (2009, Grooveyard Records), "Down Home Mojo" (2011, Grooveyard Records), "Rare Tracks" (2011, Grooveyard Records) en "Earth Music For Aliens" (2013, Grooveyards Records).
Zijn album "Love Is The Answer", dat 12 nummers bevat, maakte hij samen met de Nederlanders Michel Mulder - basgitaar en Alex Steier - drums en dit verscheen op 27 december 2020 als CD via Grooveyard Records.

Het album begint met "Same As It Ever Was", waarin Tony een schitterende uptempo bluesrock song met een aanstekelijk dansbaar ritme speelt en dit wordt gevolgd door "Dizzy", een uptempo song met een funky dansbaar ritme en subtiele tempowisselingen.
Daarna volgen "Pony Ride", een geweldige swingende rock song met invloeden van bluesrock, funk en de muziek van Prince, waarbij stil zitten niet aan de orde is, "Someone To Bring Me Love", een prima rock song met een gemiddeld tempo en een terugkerend aanstekelijk dansbaar ritme en "U.F.O.", een lekker in het gehoor klinkende funky rock song, die swingt als een trein en subtiele tempowisselingen bevat.
In "Caroline" zet Tony Spinner me opnieuw een heerlijke bluesrock song voor, die een gemiddeld tempo heeft en een aanstekelijk ritme bevat, in "Love Is The Answer" krijg ik een prachtige rustige popsong te horen (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en in "True Love", een fantastische bluesrock song met sterke invloeden van de muziek van Bo Diddley.
Dan volgen "Honey Doll", een uptempo bluesrock song met een ritme dat aanzet tot dansen en "Chun-Key", een schitterende funky song, waarbij het moeilijk is stil te blijven zitten.
Verder volgen "Big River", een puike mix van funk en bluesrock, die een aanstekelijk dansbaar ritme heeft en "I Gotta Go", een geweldige bluesrock song met een aanstekelijk terugkerend ritme.

"Love Is The Answer" van Tony Spinner is een uitstekende CD, die vol lekker in het gehoor klinkende bluesrock en funk nummers staat en ik kan liefhebbers van deze muzieksoorten dit album dan ook sterk aanraden.