maandag 13 maart 2017

Review: Blind Butcher - Alawalawa (Voodoo Rhythm Records, 2017) (Elektro / Kraut-disco)

Blind Butcher uit Luzern, Zwitserland werd in 2010 opgericht door Blind Banjo Aregger (Christian Aregger) - zang en sologitaar en Oklahoma Butcher (Roland Bucher) - drums en baspedaal.
Het duo bracht in 2013 hun debuut album "Albino" via het Subversiv Records label uit, waarna op 10 maart 2017 het album "Alawalawa" volgde, dat door het Voodoo Rhythm Records label op CD, op 12" LP en op 10" LP is uitgebracht en tevens in een zeer beperkte oplage van 200 stuks als LP+CD, waarbij opgemerkt kan worden, dat de LP op 140 gram zwart vinyl is geperst en dat het album in een totaal andere hoes is gestoken en dat ook de binnenhoes een nieuwe cover bevat.
De bandleden, die meer dan 100 optredens in Europa deden, spelen behalve in Blind Butcher ook in andere projecten, zoals: Pierre Omer, The Shit en Gray Mole, maar maakten ook theater en film muziek voor onder andere: "The Bridge Over The River" en "Undine- The Little Mermaid".

Het album "Alawalawa", dat 10 nummers bevat, start met "Staubsaugerbaby" en daarin schotelt Blind Butcher me een geweldige swingende mix van elektro en rockabilly voor, die een vrij eentonig kraut-disco ritme heeft en gevolgd wordt door "Fire", een fantastische, vrij snelle, mix van rockabilly en elektro, waarbij stil zitten geen optie is.
Daarna volgt "Alles Macht Weiter", een schitterende swingende mix van elektro en kraut-disco, die in een vrij hoog tempo gespeeld wordt, waarna "Mojo" ten gehore gebracht wordt en hierin laat de band me zeer dansbare een mix van new wave en disco horen.
Dan zet Blind Butcher me "Küsse Mich, Sonst Küss Ich Dich", waarin er een mix van disco, elektro en krautrock gemaakt wordt, die tevens invloeden van metal bevat en gevolgd wordt door "Hexentanzen", een heerlijk swingend disco nummer, dat me in beweging brengt.
In het titel nummer "Alawalawa" krijg ik een swingend hypnotiserend ska ritme voorgeschoteld (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en in "Body" speelt de band weer een zeer dansbare disco gerelateerde song.
Verder zet de band me "Evil Child" voor en daarin hoor ik een uitstekende pop song, die lichte country invloeden heeft en in "Apocalyptica Blues" laat de band me genieten van een heerlijk stukje heftige rauwe blues.

"Alawalawa" van Blind Butcher is een prima album, dat lekker in het gehoor klinkende songs bevat, waarmee de band me aan hun muziek heeft weten te kluizen en ik kan iedere liefhebber van elektro, disco en krautrock dan ook aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten