zondag 10 oktober 2021

Review: The Moon Mistress - Silent Voice Inside (Addicted Label, 2020) (Stoner / Doom)

The Moon Mistress werd in 2009 te Moskou, Rusland opgericht en bestaat uit: Garish — solo- en basgitaar, effecten en zang, Memphis — bas- en ritmegitaar, geluiden en zang en Mitya DHS — drums en zang.
De band bracht op 1 april 2010 hun debuut uit met de EP "Demo", die gevolgd werd door: "Obsessed By Cursed Wastelands" (3 februari 2011, split album met Snakerider, CD en digitale download), "Silent Voice Inside" (29 maart 2012, album CD en dd via Pestis Insaniae Records / 2 mei 2020, CD + 2 bonus nummers via Addicted Label), "69" / "Dr. Jim Mays" (21 november 2012, split 7" single met Old One via Pestis) en "Simla" (25 juni 2013, EP CD-R en dd), waarna de band uit elkaar ging, om in 2014 opnieuw opgericht te worden onder de naam Dekonstruktor.

Het album "Silent Voice Inside", dat via Addicted Label op 2mei 2020 opnieuw is uitgebracht bevat 13 nummers, waarvan 2 extra nummers van de cassette komen plus 2 extra nummers, die er speciaal voor de heruitgave aan toegevoegd zijn, begint met "Gate One", een kort elektronisch nummer met industriële invloeden en dit wordt gevolgd door "Cremation Meditation", een prima stoner song met een gemiddeld tempo en een terugkerend licht hypnotiserend ritme en "The Wicker Man", een heerlijk traag stoner nummer met een terugkerend ritme en gesproken tekst.
In "Cease To Exist" schotelt The Moon Mistress me een stevige rock song voor, die een repeterend ritme heeft en vanaf halverwege in een trager tempo over gaat, in  "Invocation To Hecate" krijg ik een trage zware stonerrock song met doom invloeden te horen, die subtiele tempowisselingen heeft en in "Gate Two" hoor ik weer een kort stukje.
Dan volgen "Samsara", een stevige song met een gemiddeld tempo, die bij tijd en wijle heftige zang bevat en een aanstekelijk ritme heeft, het titel nummer "Silent Voice Inside", eveneens een zware langzame song met een terugkerend ritme en acid rock invloeden en "The Moon Mistress", een verrukkelijke uptempo stonerrock song met een gemiddeld tempo en een melodisch ritme, die halverwege trager wordt.
Dan volgen de 2 extra nummers van de cassette, waarvan de eerste "Perfect Prototype" heet en de band een lekker in het gehoor klinkend stevig stoner uptempo nummer speelt, waarbij de zang vrij heftig is en "Entropy", een trage stoner doom song met een terugkerend ritme, die na korte tijd iets meer snelheid en een dansbaar ritme  krijgt en in chaos eindigt.
Verder volgen de 2 bonus nummers uit 2020, die beginnen met "Heavy Sun", een puike rock song met een gemiddeld tempo en een terugkerend ritme, dat aanzet tot dansen en halverwege in een trager tempo over gaat en "Mindlock", een geweldige swingende uptempo song, die een repeterend ritme heeft, dat aanzet tot dansen en een lichte trance opwekt.

"Silent Voice Inside" van The Moon Mistress staat vol uitstekende stoner nummers met terugkerende ritmes en doom invloeden en ik kan iedere liefhebber van dit soort muziek dan ook aanraden deze schijf eens te gaan beluisteren, om er zelf zijn/haar oordeel over te vellen.(luister naar de eerste 11 nummers van dit album via de bandcamp link onder de recensie)