zondag 6 februari 2022

Review: Grande Revival - Liberty Station (Grooveyard Records, 2022) (Rock)

Grande Revival uit Sierra Madre, Amerika bestaat uit: Dirty Dave Osti - zang en sologitaar, Graig Erickson - zang en sologitaar, Anthony James Tuco - basgitaar en Cosmo Benz - drums.
De band bracht op 1 februari 2022 hun debuut album "Liberty Station" als CD uit via Grooveyard Records en wordt op het titel nummer bijgestaan door gitarist Stavros Papadopoulos.

Het album, dat 10 nummers bevat, start met "Scars On The Road", waarin de band een heerlijke swingende bluesrock song ten gehore brengt, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en een aanstekelijk dansbaar ritme heeft en gevolgd wordt door "She's My Angel", een uitstekende song met een gemiddeld tempo en een hoog dansbaar gehalte en "Brave The Storm", een progressieve bluesrock song met jaren 70 invloeden van bands als Taste en Cream, die in een niet al te hoog tempo wordt gespeeld en tempowisselingen bevat.
Daarna volgen "Cabin In The Country", een schitterende rock song met een vrij rustig tempo, lichte countryrock invloeden en tempowisselingen, het titel nummer "Liberty Station", een puike song, die eveneens in een rustig tempo wordt gespeeld en een aanstekelijk ritme heeft.
In "Gypsy Southern Highway" schotelt Grande Revival me een fantastische song in een gemiddeld tempo voor, die een aanstekelijk ritme heeft en Southern rock invloeden bevat, in "Heal The Hurt" krijg ik een rock song met een terugkerend ritme in een gemiddeld tempo te horen, die aanzet tot dansen en in "Good Time" laat de band me genieten van een prima rock song met invloeden van het nummer "Alright Now" van The Free.
Verder volgen "Sweet Comfort Of Love", een prachtige vrij rustige Southern rock song met een aanstekelijk ritme en "Big River Moon", eveneens weer zo'n lekker in het gehoor klinkende rock song met een gemiddeld tempo en invloeden van Southern rock en bluesrock, die een aanstekelijk ritme heeft en subtiele tempowisselingen bevat.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)

"Liberty Station" van Grande Revival is een uitstekende debuut CD, die vol heerlijke rock nummers met sterke invloeden van de jaren staat en ik raad elke liefhebber van Southern rock en bluesrock dan ook aan eens naar deze schijf te gaan luisteren.