zondag 27 februari 2022

Review: Various Artists - Colour Me Pop (Fruits De Mer Records, 2022) (Diverse Genres)

Het Fruits De Mer Records label brengt regelmatig gratis geweldige compilatie albums uit, die aan leden van de Fruits De Mer Records Club worden uitgedeeld, als ze een bepaalde aankoop doen.
Deze keer is dat het compilatie album "Colour Me Pop", dat 7 nummers van evenzoveel bands/artiesten bevat, waarvan sommige exclusief op Fruits De Mer Records verschijnen en dit album krijg je gratis als je de dubbele 7" vinyl single "The Hobbit House Collective" van The Hobbit House Collective aanschaft en dus lid van de Fruits De Mer club bent, of wordt.

Het album, dat meer dan 65 minuten aan muziek bevat, start met "Forest Flowing" van Dark Leaves (UK), waarin de band een mooie rustige mix van folk en pop ten gehore brengt en deze wordt gevolgd door "Oiré" van Tribu (Peru), eveneens een prachtig nummer met een niet al te hoog tempo en lichte psychedelische folk invloeden.
Dan volgen "Etsinta Harvest In The Thar Sands" van Guranfoe (UK), die een heerlijk uptempo folk nummer met jazz invloeden speelt, dat een terugkerend dansbaar ritme heeft en door het vioolspel dan weer triest dan weer vrolijk klinkt en in rust eindigt en "Witch 69" van Astralasia (Wales), een schitterend uptempo bluesrock gerelateerd nummer met een terugkerend ritme, dat swingt als een trein en progressieve rock elementen bevat.
In "Sylph’s Breath" zet Maat Lander (Rusland) me een fantastisch rustig stukje klassiek aandoende muziek voor, dat na enkele minuten ruimtelijke invloeden krijgt, waarbij ook het tempo en ritme veranderen (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en in de Sendelica cover "Screaming And Streaming Into The Starlit Nite" van The Legendary Flower Punk (Rusland) krijg ik een uitstekende mix van progressieve jazz en rock in een gemiddeld tempo te horen, die een aanstekelijk ritme heeft en hierbij wordt de muziek heftiger om een disco ritme bijgevoegd te krijgen, dat tempowisselingen bevat en na verloop van tijd in een rustig tempo over gaat.
Als laatste nummer hoor ik de Neu cover "Seeland" van Jake Dryzal (USA), die een puik rustig stuk muziek met een terugkerend eentonig ritme speelt.

"Colour Me Pop" van Various Artists, die door Fruits De Mer Records gratis wordt verstrekt aan leden van de Fruits De Mer Records Club bevat 7 uitstekende nummers, waar ik van begin tot einde van genoten heb en ik raad iedere muziekliefhebber dan ook aan eens te overdenken om ook lid van deze exclusieve club te worden, om ook zo'n uniek gratis exemplaar te verwerven.