maandag 15 februari 2021

Review: Fellowcraft - This Is Where You'll Find Me (Eigen Beheer, 2021) (Post-Rock / Rock)

Fellowcraft uit Washington DC, Amerika, werd in 2014 opgericht en bestaat uit: Zach Martin — drums, Pablo Anton-Diaz — sologitaar en zang, Brandon Williams — basgitaar en zang en Jon Ryan MacDonald — zang en sologitaar.
Op 3 januari 2016 bracht de band hun debuut album "Get Up Young Phoenix" digitale download uit, gevolgd door: "Three" (dd, 10 september 2018), “Hold The Line” (digitaal nummer, 10 september 2018), "Glimmer Of Faith" (digitaal nummer, 15 september 2020), "Coyote And The Desert Rose" (digitaal nummer, 20 oktober 2020), "I Will Not Accept The Truth" (featuring Chris Dale, basgitarist van Bruce Dickinson Band) (digitaal nummer, 5 december 2020), "Make No Sound" (featuring Nate Bergman van Lionize, gastzang) (digitaal nummer, 5 december 2020) en op 26 februari 2021 brengt de band in eigen beheer hun album "This Is Where You'll Find Me" uit, waarop 9 nummers staan, waaronder 2 live opnames, een akoestische demo en de singles met Chris Dale en Nate Bergman.

Het album begint met de digitale single "Coyote And The Desert Rose", een heerlijke mix van progressieve bluesrock en stoner, die in een gemiddeld tempo wordt gespeeld en een terugkerend ritme heeft, waarna "This Is How The World Ends" volgt en de band een prima melodische rock song, die in een niet al te hoog tempo wordt gespeeld en subtiele tempowisselingen en post-rock invloeden heeft.
Daarna volgen "Last Great Scotsman II", een puike rock song met een gemiddeld tempo en een swingend terugkerend ritme, "Sun Hangs Low", een stevige rock song met een aanstekelijk ritme, dat een hoog meezing gehalte heeft en "I Will Not Accept The Truth", een uitstekende swingende rock song met een gemiddeld tempo en subtiele tempowisselingen, waarop Chris Dale meespeelt.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
In "Make No Sound" (met Nate Bergman) zet Fellowcraft me een lekker in het gehoor klinkende rock song voor, die tempowisselingen en een aanstekelijk ritme bevat, in het live in de Ivakota Studio opgenomen "Get Up Young Phoenix" krijg ik een schitterende progressieve rock song voorgeschoteld, die tot beweging aanzet en in "Proliferation Nation" (eveneens live in de Ivakota Studio), hoor ik de band opnieuw een geweldige swingende rock song spelen, die lichte progressieve rock invloeden heeft.
Als laatste volgt de akoestische uitvoering van "This Is How The World Ends" en daarin speelt de band dit nummer met minimale begeleiding, oftewel alleen met akoestische gitaar.

"This Is Where You'll Find Me" van Fellowcraft is een prima album, dat lekkere nummers bevat, waar ik erg van genoten heb en ik kan liefhebbers van zowel post-rock, progressieve rock alsmede rock in het algemeen deze schijf dan ook aanraden.