maandag 3 september 2012

Review: 64 Dollar Question - Slaves Of Chemistry (Destructure, 2012)(Rock)

Na hun debuut EP uit 2006 en de opvolger daarvan, hun eerste volledige CD uit 2008 getiteld "Éponyme", heeft de uit Caen, Frankrijk, afkomstige band 64 Dollar Question in 2012 een nieuwe CD gemaakt, die "Slaves Of Chemistry" heet met daarop 10 songs.
De band, die sinds 2005 actief is, bestaat uit: Rudy - drums, Alan - basgitaar, Nico - sologitaar en Guillaume - zang en slaggitaar.
Het openingsnummer van de CD heet "The Arena", waarmee de band me meteen alert weet te krijgen, want deze song klinkt lekker stevig, melodieus en swingend, waarbij het tempo hoog gehouden wordt.
Vervolgens hoor ik ".... And My Own Self As Well", eveneens een heerlijke uptempo song net swingend ritme, waarbij het moeilijk is stil te blijven zitten en dit ritme zet de band door in de volgende song, "Chameleons", dat het verlengstuk van de vorige song lijkt.
Daarna krijg ik "Dragging Me Down" te horen dat me aan de jaren 80 bands doet denken en ook hierin wordt het tempo flink hoog gehouden, waarbij het melodieuse een rol blijft spelen en dit nummer gaat feilloos over in het korte "Vultures", dat behalve instrumentaal ook vrij experimenteel klinkt en eveneens door loopt in de volgende song, getiteld "Attitude And Control", een lekker klinkende power rock song, waarbij het tempo weer opgeschroefd wordt.
Met "Not Only Shadows" vervolgt de band hun ingeslagen weg en de energie blijft er dus maar van af spatten, want ook nu verandert het tempo niet.
In "Count Me Out" ben ik het ritme en de eentonige klanken van de band al een beetje beu, maar ik blijf toch maar luisteren, want misschien verandert er in de volgende song nog iets.
Gelukkig blijkt dat geen ijdele hoop, want in deze song zitten diverse geweldige tempowisselingen en dat maakt dit nummer tot één van de betere van de CD. 
De titelsong "Slaves Of Chemistry" klinkt vertrouwd en is net als de meeste andere nummers swingend, waarbij de band me vanaf het begin al aan het bewegen kreeg.
Ondanks het vrij eentonige ritme is de CD "Slaves Of Chemistry" geen slecht product geworden, maar een beetje meer variatie had echter van mij wel gemogen.



64 DOLLAR QUESTION | Free Music, Tour Dates, Photos, Videos
www.myspace.com/64dollarquestion




Geen opmerkingen:

Een reactie posten