maandag 17 maart 2014

Review: Deep Space - Through The Haze (Sulatron, 2014) (Psychedelisch)

Deep Space uit Austin, Texas werd in 2012 opgericht en bestaat na enkele bandwisselingen uit: Robbie D Love - zang, solo- en basgitaar, Golden Unknown - zang en sologitaar en Buddy Hart - drums.
De band bracht in februari 2013 hun debuut EP "Cosmic Waves" uit met daarop 4 nummers, maar ook bracht de band in februari 2013" Evil Dreams", waarop wederom 4 nummers staan, in een gelimiteerde uitgave op cassette uit en 3 van de nummers ("Vibrations", "Motorcycle" en "Lady Heroine") zijn in februari 2014, aangevuld met 2 andere songs op de LP "Through The Haze" verschenen, die via het Sulatron Records label is uitgebracht, die in een gelimiteerde oplage van 500 stuks is uitgebracht op 180 gram wit/doorzichtig marmer kleurig vinyl.

Kant-A van de LP begint met "Work", waarin ik de band een hypnotiserende uptempo spacerock song hoor spelen, waarmee de band me vanaf de eerste tonen meteen weet te pakken.
Het volgende nummer heet "Vibrations" en hierin hoor ik de band een psychedelische song spelen met invloeden van de muziek van The Rolling Stones uit de jaren 60 begin 70 en ook dit nummer werkt licht hypnotiserend, waardoor ik even alle besef van tijd kwijt ben en alleen de schitterende muziek mijn gehoorgang binnen hoor komen.
Dan speelt Deep Space "Inner Light", een swingende uptempo mix van countryrock, rockabilly, cajun en psychedelische muziek met een terugkerend ritme en het onmogelijk is stil te blijven zitten, waarbij het tempo langzaam nog iets verder opgevoerd wordt en hiermee wordt de A-kant op voortreffelijke wijze afgesloten.
De B-kant start met "Motorcycle" en ook daarin krijg ik een fantastisch stukje hypnotiserende psychedelische spacerock voorgeschoteld, dat in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en daarin neemt de band me mee in een geweldige trip.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Het laatste nummer heet "Lady Heroine" en hiermee laat de band me opnieuw genieten van zo'n schitterende licht hypnotiserende psychedelische rock song, waarbij de muziek in een niet al te snel tempo gespeeld wordt.

Deep Space heeft me met deze waanzinnig goede LP een heerlijke trip bezorgd, waar ik maar geen genoeg van kan krijgen en laat me verlangend naar meer van hun muziek achter; kortom een dikke aanrader!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten